Betingelser
Fliserens
Stecks Fliserens ApS
Ejbyvej 45, 4623 Lille Skensved
CVR.: 45327795
Standardbetingelser ved forbrugerkøb
1. Anvendelsesområde
1.1 Nærværende standardbetingelser (herefter ”Betingelserne”) gælder alle aftaler med Stecks Fliserens, medmindre andet aftales mellem parterne.
1.2 I det omfang visse forhold ikke reguleres af Betingelserne, gælder reglerne i AB Forbruger.
2. Tilbud, ordrebekræftelse og accept
2.1 Tilbud afviges enten ved mundtlig eller skriftlig dialog mellem parterne.
2.2 Prisberegneren på Stecks Fliserens’ hjemmeside (https://stecksfliserens.dk/prisberegner/) anses som afgivelse af tilbud, så længe særlige omstændigheder vedr. arbejdets udførelse ikke medfører merarbejde.
2.3 Tilbuddet aftalt mellem parterne efter pkt. 2.1. bortfalder efter 60 dage fra afgivelse af tilbud inden for sæson fra d. 1. februar til d. 31. oktober.
2.4 Aftalen er bindende, når kunden accepterer tilbuddet. Det gælder også ved mundtlig aftale.
2.5 Afvigelser fra prisberegnernes tilbud
Tilbud genereret via prisberegneren på Stecks Fliserens’ hjemmeside er baseret på de oplysninger, kunden indtaster. Autogenererede tilbud er kun bindende, i det omfang kunden har indtastet korrekte og fyldestgørende oplysninger i prisberegneren. Hvis de af kunden angivne oplysninger afviger fra de faktisk forhold, vil det medføre en prisjustering, således at prisen beregnes ud fra de korrekte oplysninger. Den endelige pris kan afvige fra dette tilbud af følgende årsager:
a) Ukorrekte oplysninger: Hvis kunden utilsigtet har indtastet ukorrekte oplysninger i prisberegneren, vil prisen blive justeret på den endelige faktura.
b) Inspektion på stedet: Stecks Fliserens foretager altid en grundig inspektion på stedet for at sikre nøjagtighed og rette eventuelle fejlagtige oplysninger i tilbuddet.
c) Merarbejde: Der kan forekomme merarbejde, som ikke fremgår af det oprindelige tilbud. Dette vil blive korrigeret på den endelige faktura.
d) Flisetyper: Prisberegneren og tilbudsgivning på fliserens-opgaver gælder kun for betonfliser. For specialfliser som fx granitfliser, sandstone fliser etc. vil der gælde andre priser.
e) Ekstra gebyr for ikke-brofaste øer: For opgaver på ikke-brofaste øer pålægges et ekstra gebyr. Dette gebyr er ikke inkluderet i prisberegnerens standardtilbud og vil blive tilføjet separat.
Betaling opkræves først efter arbejdets udførelse. Den endelige faktura vil altid afspejle det faktisk udførte arbejde, uanset om prisen på det tilsendte tilbud er lavere eller højere. Kunden betaler således kun for det arbejde, der faktisk udføres.
3. Priser og merarbejde
3.1 Alle priser er som udgangspunkt i danske kroner og inklusive moms og eventuelle afgifter.
3.2 Parterne kan indgå aftale om forskellige prismodeller, herunder en fast pris for det samlede arbejde uanset tidsforbrug, eller på regning – med eller uden overslag – hvor kunden betaler samtlige udgifter, herunder kørsel og materialer, samt arbejdstid.
3.3 Ved serviceaftaler forbeholder Stecks Fliserens sig retten til at foretage ændringer i prisen. Sådanne prisændringer skal informeres kunden senest 1 måned før prisændringen træder i kraft.
3.4 Kunden har til enhver tid ret til at opsige serviceaftaler med 2 ugers varsel uden at blive pålagt nogen gebyrer.
3.5 Hvis særlige forhold på matriklen, der ikke har været oplyst Stecks Fliserens, og som ikke har været kendeligt for leverandøren, kræver et betydeligt merarbejde af 15 minutter eller mere, kan Stecks Fliserens kræve vederlag for merarbejdet på en takst af 1.500 kr i timen. Det kan bl.a. omfatte merarbejde som følge af, at store mængder genstande skal flyttes fra arbejdsområdet, før arbejdet kan påbegyndes.
3.6 Det er kundens eget ansvar at indhente tilbud på ekstra arbejde, der efterspørges under udførelsen af opgaven. Hvis kunden anmoder om ekstra arbejde, som ikke er omfattet af det oprindelige tilbud, mens Stecks Fliserens er på stedet, skal kunden selv aktivt indhente et tilbud på dette ekstra arbejde fra Stecks Fliserens.
4. Betaling
4.1 Betaling sker til Stecks Fliserens senest 8 dage fra fakturadato, medmindre parterne aftaler anden forfaldsdag. Betaling sker som udgangspunkt ved bankoverførsel, og bankoplysninger vil fremgå af faktura.
4.2 Er betaling forsinket jf. den i pkt. 4.1. nævnte frist, forrentes prisen med morarente på Nationalbankens udlånsrente + 8% om året, hvilket er den almindelige rente i forbrugerkøb.
4.3 Ved forsinket betaling, jf. pkt. 4.1., forbeholder Stecks Fliserens sig retten til at pålægge rykkergebyrer på 100 kr. ved rykkerbreve hver 8. dag.
4.4 Ved betalingsproblemer bør kunden hurtigst muligt kontakte Stecks Fliserens. Vi er åbne for at have en dialog om betalingsaftaler for at lette kundens betalingsbyrder.
4.5 Det er kundens ansvar at sikre, at Stecks Fliserens har modtaget korrekte fakturaoplysninger. Ved ændring af faktura grundet forkerte oplysninger fra kunden opkræves et gebyr på 250 kr. plus moms. Fakturering sker som udgangspunkt på baggrund af de oplysninger, som Stecks Fliserens har modtaget på tidspunktet for kundens henvendelse.
5. Tidspunkt for arbejdets udførelse
5.1 Stecks Fliserens fastsætter tidspunktet for arbejdets udførelse og giver kunden besked herom 2-7 dage før det fastsatte tidspunkt.
5.2 Kunden har 24 timer fra modtagelsen af beskeden om tidspunktet til at afvise dette. Hvis kunden ikke afviser tidspunktet inden for 24 timer, anses tidspunktet for accepteret.
5.3 Afviser kunden det af Stecks Fliserens fastsatte tidspunkt, eller er kunden ikke i stand til at modtage ydelsen på det fastsatte tidspunkt, kan Stecks Fliserens opkræve et gebyr på 500 kr. for planlægnings- og kørselsmæssige merudgifter.
5.4 Stecks Fliserens’ ydelser er ofte vejrafhængige, og det kan derfor være vanskeligt at færdiggøre at arbejde, hvis vejret ikke muliggør det. Derfor forbeholder Stecks Fliserens sig retten til at udskyde arbejdet efter aftale med kunden, i det omfang vejrforhold gør det nødvendigt.
5.5 I tilfælde hvor vejrforhold forhindrer udførelsen af dele af det aftalte arbejde (eksempelvis imprægnering af fliser), vil kunden blive faktureret for det faktisk udførte arbejde. Det resterende beløb for det ikke-udførte arbejde vil først blive faktureret, når vejrforholdene tillader, at arbejdet kan færdiggøres. I sådanne tilfælde vil fakturering ske over to omgange.
5.6 Arbejdsområdet skal være klar på den aftalte ankomstdag. Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at ankomme tidligere end det fastsatte tidspunkt i tilfælde af kundeaflysninger tidligere på ruten.
5.7 Arbejdet betragtes som afleveret og færdigt, når Stecks Fliserens har meddelt kunden, at arbejdet er udført, eller når der er afholdt afleveringsforretning. Stecks Fliserens har bevisbyrden for, at arbejdet er færdiggjort i overensstemmelse med aftalen.
5.8 Stecks Fliserens er kun forpligtet til at sende en SMS med information om tidspunkt for arbejdets udførelse til det af kunden oplyste telefonnummer. Stecks Fliserens kan ikke holdes ansvarlig for, om kunden modtager eller læser den afsendte SMS, eksempelvis ved udenlandske telefonnumre, telefontekniske forhold, eller hvis kundens telefon er slukket eller ude af drift. Det er kundens ansvar at sikre, at det oplyste telefonnummer er korrekt og kan modtage SMS’er i Danmark.
6. Forsinkelse
6.1 Stecks Fliserens har ret til forlængelse af tidsfrister ved forsinkelse af arbejdet, der skyldes:
1. leverandørsvigt, som ikke kan tillægges Stecks Fliserens,
2. ændringer i arbejdets art og omfang, som kræves af forbrugeren,
3. Dårlige vejrforhold, der gør det nødvendigt at udskyde arbejdet.
7. Fortrydelse og annulleringsgebyr
7.1 Hvis kunden annullerer en aftale med Stecks Fliserens, efter kunden har accepteret vilkårene, vil kunden blive pålagt et gebyr på 750 kr. for at dække Stecks Fliserens’ udgifter i forbindelse med aftaleindgåelsen. Det skyldes, at det er en tidskrævende proces at vurdere et arbejde samt passende vederlag, bestille materialer til og forberede arbejdet.
7.2 Annullerer kunden indenfor 72 timer før arbejdets påbegyndelse, vil kunden blive pålagt et gebyr svarende til 20% af den aftalte betalingssum, dog minimum 1.500 kr., for at dække tabt arbejdsfortjeneste.
7.3 Undlader kunden at meddele Stecks Fliserens om, at kunden vil annullere aftalen, og Stecks Fliserens af den grund forgæves køber materialer til, forbereder arbejdet og transporterer sig til stedet for arbejdets udførelse, vil kunden blive pålagt et gebyr svarende til 30% af den aftalte betalingssum, dog minimum 1.500 kr., for at dække tabt arbejdsfortjeneste og sædvanlige transportudgifter.
7.4 Hvis kunden reklamerer over et tidligere udført arbejde på tidspunktet hvor Stecks Fliserens ankommer på matriklen til et senere arbejde, og har Stecks Fliserens ikke de fornødne materialer og andet udstyr til at udbedre forholdene, har Stecks Fliserens ret til at annullere aftalen efter de ovenfor gældende takster, jf. pkt. 7.1-7.3
7.5 Hvis en kunde ønsker at annullere en ordre, skal der rettes skriftlig henvendelse til mathiassteck@hotmail.com. Annulleringen er først gyldig, når kunden har modtaget en skriftlig bekræftelse på annulleringen. De i pkt. 7.1-7.3 nævnte annulleringsgebyrer vil være gældende.
8. Forberedelse før ydelse
8.1 Ved accept af tilbud forpligter kunden sig til at læse og tage stilling til følgende forberedelsespunkter: https://stecksfliserens.dk/forberedelsespunkter/ og forud for arbejdet udføre disse, så Stecks Fliserens kan udføre arbejdet.
8.2 Kunden kan af Stecks Fliserens få hjælp til at udføre punkterne på forberedelseslisten mod betaling af et merarbejdetillæg på 750 kr. i timen, beregnet per påbegyndt kvarter.
8.3 Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at aflyse en aftale, hvis forberedelsespunkterne ikke er imødekommet ved vores ankomst. Ved en sådan aflysning vil kunden blive pålagt et annulleringsgebyr på 1.500 kr. Dette skyldes, at vores tidsplan er nøje planlagt for at sikre rettidighed hos alle kunder, og manglende forberedelse medfører forsinkelser i vores program.
9. Personoplysninger
9.1 Stecks Fliserens indsamler, opbevarer og behandler kun personoplysninger, der er nødvendige for arbejdets udførelse, herunder primært navn, adresse og kontaktoplysninger.
9.2 Hvis kunden ikke vil give Stecks Fliserens de nødvendige oplysninger til arbejdets udførelse, betragtes det som misligholdelse, hvor kunden vil være forpligtet til at betale erstatning for eventuelle udgifter.
9.3 Ved accept af disse handelsbetingelser giver kunden samtidig Stecks Fliserens ApS tilladelse til at tage billeder af arbejdet før, under og efter udførelse. Kunden giver endvidere tilladelse til, at disse billeder må bruges på virksomhedens hjemmeside og i virksomhedens markedsføring, herunder på sociale medier og i reklamer. Billederne vil blive anonymiseret, så kundens personlige oplysninger ikke fremgår.
10. Fliserens
10.1 Fliseskred, der kommer til syne i forbindelse med fliserens, kan Stecks Fliserens ikke holdes ansvarlig for. Fliseskred kan bl.a. skyldes store nedbørsmængder eller rødder under fliserne, som skubber flisernes placering. Fliserens rykker ikke ved fliserne, men da fliserensen fjerner mos, ukrudt og andet snavs fra flisernes overflade, vil evt. fliseskred ofte komme til syne efter fliserens.
10.2 Revner i fliser, der kommer til syne i forbindelse med fliserens, kan Stecks Fliserens ikke holdes ansvarlig for. Vores fliserens vil normalt aldrig flække fliser, da vores udstyr er nøje indstillet med hensyn til vandtryk og -mængde med henblik på at rense fliserne skønsomt og professionelt. Til tider vil fliserensen imidlertid afdække revner mv. i fliser, når mos, ukrudt og lignende fjernes fra flisernes overflade. Det kan bl.a. skyldes frostsprængninger eller anden skade på fliserne.
10.3 Flisernes porøsitet ændrer sig med tiden. Det er først efter en fliserens, mår mos, ukrudt og andet skidt er fjernet, at man vil se flisernes faktiske tilstand. Stecks Fliserens påtager sig ikke et ansvar i forhold til, at flisernes overfladeporøsitet kan se anderledes ud, efter de er blevet renset.
10.4 Ved overdækkede områder som fx carporte, kan fliserne have en anden farvenuance og anden stand, bl.a. fordi det har været mindre udsat for regn. Denne farveforskel kan blive mere synlig efter en fliserens, og er ikke noget, Stecks Fliserens påtager sig et ansvar for.
Desuden indeholder nye fliser ofte kalk, som skylles væk af regnen. Ved områder, der ikke regelmæssigt modtager regn, kan kalk imidlertid stige op til overfladen i forbindelse med fliserens. Stecks Fliserens påtager sig ikke ansvar for dette fænomen.
10.5 Vandindtrængning i kælderrum, skakter eller andre dele af matriklen kan Stecks Fliserens ikke holdes ansvarlig for. Det er kundens ansvar at sikre, at der ikke er utætheder i facaden omkring det fliseområde, der skal renses.
10.6 Det er kundens ansvar at sikre, at alt el er behørigt afdækket og beskyttet eller fjernet, så det ikke kan tage skade af fliserensbehandlingen. Ved fliserens må det forventes, at området omkring belægningen bliver udsat for vand, og evt. skader i den forbindelse påtager Stecks Fliserens sig ikke et ansvar for at dække.
10.7 Ved fliserens er det normalt, at noget af det fjernede mos, ukrudt mv. løber ned i dræn eller kloakering. Dette giver sjældent anledning til problemer, men det er kundens ansvar at sikre, at kloak og dræn kan holde til ukrudtet.
10.8 Ved fliserens langs pool bestræber vi os altid på at minimere indtrængen af snavs og skidt i poolen. Det er dog kundens ansvar at sikre en hensigtsmæssig afdækning for at undgå, at der kommer skidt i poolen. Stecks Fliserens påtager sig ikke et ansvar for at fjerne eventuelt skidt, der er faldet til bunds i poolen efter afrensningen, eller fyldte filtre i poolen.
10.9 Ved fliserens skylles facader, vinduer mv. af under og efter fliserens. Efter arbejdet er udført og facaderne er tørre, kan det imidlertid være nødvendigt at skylle efter igen. Stecks Fliserens påtager sig ikke et ansvar for at rengøre vinduer professionelt efter fliserensbehandlingen.
10.10 Ved tagrens og -maling på ejendomme med træfacader foretager Stecks Fliserens en afskylning efter udført arbejde. På træoverflader kan der dog forekomme en hinde efter rensning eller maling. Kunden må forvente at skulle udføre ekstra rengøring af træoverflader efter tagrens eller -maling, og denne ekstra rengøring er på kundens eget ansvar.
10.11 Ved rækkehuse og andre huse, hvor ejendommene ligger tæt, har kunden ansvaret for at informere evt. naboer om den forestående tagbehandling, således at evt. genstande, herunder biler mv., kan fjernes eller afdækkes før arbejdets udførelse, og/eller at Stecks Fliserens har adgang til naboejendommen for at kunne foretage et skyl og fjerne evt. genstande.
Stecks Fliserens og kunden kan sammen drøfte muligheder for at afskærme naboejendomme i tilfælde, hvor det øjensynligt vil give anledning til problemer.
Hvis kundens naboforhold gør det uforsvarligt at udføre arbejdet, og kunden ikke har meddelt Stecks Fliserens herom, og vil Stecks Fliserens derfor ikke være i stand til at udføre arbejdet, anses det som annullation fra kundens side med de heraf gældende aflysningsgebyrer, jf. pkt. 7.1-7.4.
Uanset Stecks Fliserens’ forpligtelse til at foretage afskylning efter arbejdet, hviler ansvaret for evt. ekstra skidt og snavs mv. på kunden.
10.12 Ved opmåling og beregning af flisearealer gælder følgende principper:
– En kvadratmeter måles ved løbende meter.
– En løbende meter beregnes minimum som en kvadratmeter uanset bredde.
– Lodrette flader beregnes med en løbende meter pr. 33 cm i højde.
10.14 Blomsterbede og andre elementer, der er anlagt i flisearealet, inkluderes i det samlede antal kvadratmeter ved beregning af prisen. Dette skyldes, at disse elementer besværliggør rensningen og behandlingen af fliserne, da vores udstyr skal navigere udenom disse områder under arbejdet.
10.15 Hvis der opstår flisepest i garantiperioden efter en fliserens, vil Stecks Fliserens behandle de berørte områder med algemiddel. Efter behandlingen skal der gå 3 måneder for at se, om flisepesten forsvinder. Hvis flisepesten mod forventning ikke er væk efter denne periode, vil Stecks Fliserens udføre en ny fliserens af de berørte områder uden beregning.
11. Fugesand
11.1 Ved levering af fugesand sker leveringen til kantsten.
11.2 Der leveres 1 kg sand pr. m² belægning.
11.3 Det samlede antal kg. sand rundes op eller ned til nærmeste 20 kg., da fugesandet leveres i poser af 20 kg.
11.4 Ved påførsel af fugesand regner vi med et standardforbrug på 1 kg. pr. m². Hvis dine fliser har store fuger, er ujævne, skæve eller på anden måde kræver ekstra sand, vil dette kunne medføre merarbejde samt merforbrug af fugesand udover standardmængden. I sådanne tilfælde vil du blive opkrævet for ekstra arbejde og fugesand. Prisen for ekstra udlægning af fugesand vil fremgå af den endelige faktura.
11.5 Påførsel af fugesand efter imprægnering vil blive udført inden for 2 uger efter imprægneringen er afsluttet, medmindre vejrforholdene forhindrer dette. Ved dårlige vejrforhold, der gør pålægningen af fugesand uhensigtsmæssig, vil arbejdet blive udskudt, indtil vejrforholdene tillader det.
11.6 Efter påførsel af fugesand skal kunden selv feje overskydende sand væk fra flisebelægningen. Denne efterfølgende fejning af fliserne er udelukkende kundens ansvar. Stecks Fliserens påtager sig ikke ansvar for at feje overskydende fugesand væk efter arbejdets udførelse.
12.Tvister, lovvalg og værneting
12.1 I tilfælde af tvister mellem parterne, bestræber vi os på at løse problemerne gennem gensidig dialog og forståelse mellem parterne.
12.2 Tvister mellem partnere reguleres af gældende dansk ret og med værneting ved Retten i Roskilde.
13. Ændringer i handelsbetingelser og priser
13.1 Stecks Fliserens ApS forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser. Ved ændringer i handelsbetingelserne vil kunden blive informeret herom, og kunden har herefter 14 dage til at gøre indsigelse mod ændringerne.
13.2 Stecks Fliserens ApS kan varsle prisstigninger og nye gebyrer. Kunden har 14 dage fra modtagelsen af varslingen til at gøre indsigelse mod prisstigningerne eller de nye gebyrer.
13.3 Hvis kunden gør indsigelse mod ændringer i handelsbetingelserne, prisstigninger eller nye gebyrer inden for den angivne frist på 14 dage, har kunden ret til at annullere sin ordre uden at blive pålagt de i pkt. 7 nævnte annulleringsgebyrer.
14. Reklamation
14.1 Reklamation over udført arbejde skal ske senest 7 dage efter at det komplette arbejde er blevet udført.
14.2 Reklamationen skal sendes skriftligt til mathiassteck@hotmail.com og skal indeholde billeddokumentation samt en detaljeret beskrivelse af reklamationen.
14.3 Reklamationer, der modtages efter den angivne frist på 7 dage, kan ikke garanteres behandling.
Tagrens og tagmaling
Stecks Tagrens ApS
Ejbyvej 45, 4623 Lille Skensved
CVR.: 45329976
Standardbetingelser ved forbrugerkøb
1. Anvendelsesområde
1.1 Nærværende standardbetingelser (herefter ”Betingelserne”) gælder alle aftaler med Stecks Tagrens ApS, medmindre andet aftales mellem parterne.
1.2 I det omfang visse forhold ikke reguleres af Betingelserne, gælder reglerne i AB Forbruger.
2. Tilbud, ordrebekræftelse og accept
2.1 Tilbud afviges enten ved mundtlig eller skriftlig dialog mellem parterne.
2.2 Prisberegneren på Stecks Tagrens’ hjemmeside (https://stecksfliserens.dk/prisberegner/) anses som afgivelse af tilbud, så længe særlige omstændigheder vedr. arbejdets udførelse ikke medfører merarbejde.
2.3 Tilbuddet aftalt mellem parterne efter pkt. 2.1. bortfalder efter 90 dage fra afgivelse af tilbud inden for sæson fra d. 1. februar til d. 31. oktober. Tagmaling har en særskilt sæson der løber fra 1. maj til 31. oktober.
2.4 Aftalen er bindende, når kunden accepterer tilbuddet. Det gælder også ved mundtlig aftale.
2.5 Afvigelser fra prisberegnernes tilbud
Tilbud genereret via prisberegneren på Stecks Tagrens’ hjemmeside er baseret på de oplysninger, kunden indtaster. Autogenererede tilbud er kun bindende, i det omfang kunden har indtastet korrekte og fyldestgørende oplysninger i prisberegneren. Hvis de af kunden angivne oplysninger afviger fra de faktisk forhold, vil det medføre en prisjustering, således at prisen beregnes ud fra de korrekte oplysninger. Den endelige pris kan afvige fra dette tilbud af følgende årsager:
a) Ukorrekte oplysninger: Hvis kunden utilsigtet har indtastet ukorrekte oplysninger i prisberegneren, vil prisen blive justeret på den endelige faktura.
b) Inspektion på stedet: Stecks Tagrens foretager altid en grundig inspektion på stedet for at sikre nøjagtighed og rette eventuelle fejlagtige oplysninger i tilbuddet.
c) Merarbejde: Der kan forekomme merarbejde, som ikke fremgår af det oprindelige tilbud. Dette vil blive korrigeret på den endelige faktura.
e) Ekstra gebyr for ikke-brofaste øer: For opgaver på ikke-brofaste øer pålægges et ekstra gebyr. Dette gebyr er ikke inkluderet i prisberegnerens standardtilbud og vil blive tilføjet separat.
Betaling opkræves først efter arbejdets udførelse. Den endelige faktura vil altid afspejle det faktisk udførte arbejde, uanset om prisen på det tilsendte tilbud er lavere eller højere. Kunden betaler således kun for det arbejde, der faktisk udføres.
3. Priser og merarbejde
3.1 Alle priser er som udgangspunkt i danske kroner og inklusive moms og eventuelle afgifter.
3.2 Parterne kan indgå aftale om forskellige prismodeller, herunder en fast pris for det samlede arbejde uanset tidsforbrug, eller på regning – med eller uden overslag – hvor kunden betaler samtlige udgifter, herunder kørsel og materialer, samt arbejdstid.
3.3 Ved serviceaftaler forbeholder Stecks Tagrens sig retten til at foretage ændringer i prisen. Sådanne prisændringer skal informeres kunden senest 1 måned før prisændringen træder i kraft.
3.4 Kunden har til enhver tid ret til at opsige serviceaftaler med 2 ugers varsel uden at blive pålagt nogen gebyrer.
3.5 Hvis særlige forhold på matriklen, der ikke har været oplyst Stecks Tagrens, og som ikke har været kendeligt for leverandøren, kræver et betydeligt merarbejde af 15 minutter eller mere, kan Stecks Tagrens kræve vederlag for merarbejdet på en takst af 1.500 kr i timen. Det kan bl.a. omfatte merarbejde som følge af, at store mængder genstande skal flyttes fra arbejdsområdet, før arbejdet kan påbegyndes.
3.6 Ved større mængder mos på taget, som kræver manuel fejning, fordi det ikke kan suges op eller renses med standardudstyr, pålægges et tillæg på 750 kr. i timen plus moms beregnet pr. påbegyndt kvarter. Dette gælder specifikt i situationer, hvor mængden af mos nødvendiggør manuel fejning af taget.
3.7 Det er kundens eget ansvar at indhente tilbud på ekstra arbejde, der efterspørges under udførelsen af opgaven. Hvis kunden anmoder om ekstra arbejde, som ikke er omfattet af det oprindelige tilbud, mens Stecks Tagrens er på stedet, skal kunden selv aktivt indhente et tilbud på dette ekstra arbejde fra Stecks Tagrens.
4. Betaling
4.1 Betaling sker til Stecks Tagrens senest 8 dage fra fakturadato, medmindre parterne aftaler anden forfaldsdag. Betaling sker som udgangspunkt ved bankoverførsel, og bankoplysninger vil fremgå af faktura.
4.2 Er betaling forsinket jf. den i pkt. 4.1. nævnte frist, forrentes prisen med morarente på Nationalbankens udlånsrente + 8% om året, hvilket er den almindelige rente i forbrugerkøb.
4.3 Ved forsinket betaling, jf. pkt. 4.1., forbeholder Stecks Tagrens sig retten til at pålægge rykkergebyrer på 100 kr. ved rykkerbreve hver 8. dag.
4.4 Ved betalingsproblemer bør kunden hurtigst muligt kontakte Stecks Tagrens. Vi er åbne for at have en dialog om betalingsaftaler for at lette kundens betalingsbyrder.
4.5 Det er kundens ansvar at sikre, at Stecks Tagrens har modtaget korrekte fakturaoplysninger. Ved ændring af faktura grundet forkerte oplysninger fra kunden opkræves et gebyr på 250 kr. plus moms. Fakturering sker som udgangspunkt på baggrund af de oplysninger, som Stecks Tagrens har modtaget på tidspunktet for kundens henvendelse.
5. Tidspunkt for arbejdets udførelse
5.1 Stecks Tagrens fastsætter tidspunktet for arbejdets udførelse og giver kunden besked herom 2-7 dage før det fastsatte tidspunkt.
5.2 Kunden har 24 timer fra modtagelsen af beskeden om tidspunktet til at afvise dette. Hvis kunden ikke afviser tidspunktet inden for 24 timer, anses tidspunktet for accepteret.
5.3 Afviser kunden det af Stecks Tagrens fastsatte tidspunkt, eller er kunden ikke i stand til at modtage ydelsen på det fastsatte tidspunkt, kan Stecks Tagrens opkræve et gebyr på 500 kr. for planlægnings- og kørselsmæssige merudgifter.
5.4 Stecks Tagrens’ ydelser er ofte vejrafhængige, og det kan derfor være vanskeligt at færdiggøre at arbejde, hvis vejret ikke muliggør det. Derfor forbeholder Stecks Tagrens sig retten til at udskyde arbejdet efter aftale med kunden, i det omfang vejrforhold gør det nødvendigt.
5.5 I tilfælde hvor vejrforhold forhindrer udførelsen af dele af det aftalte arbejde (eksempelvis imprægnering eller maling af tag), vil kunden blive faktureret for det faktisk udførte arbejde. Det resterende beløb for det ikke-udførte arbejde vil først blive faktureret, når vejrforholdene tillader, at arbejdet kan færdiggøres. I sådanne tilfælde vil fakturering ske over to omgange.
5.6 Arbejdsområdet skal være klar på den aftalte ankomstdag. Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at ankomme tidligere end det fastsatte tidspunkt i tilfælde af kundeaflysninger tidligere på ruten.
5.7 Arbejdet betragtes som afleveret og færdigt, når Stecks Tagrens har meddelt kunden, at arbejdet er udført, eller når der er afholdt afleveringsforretning. Stecks Tagrens har bevisbyrden for, at arbejdet er færdiggjort i overensstemmelse med aftalen.
6. Forsinkelse
6.1 Stecks Tagrens har ret til forlængelse af tidsfrister ved forsinkelse af arbejdet, der skyldes:
1. leverandørsvigt, som ikke kan tillægges Stecks Tagrens,
2. ændringer i arbejdets art og omfang, som kræves af forbrugeren,
3. Dårlige vejrforhold, der gør det nødvendigt at udskyde arbejdet.
7. Fortrydelse og annullationsgebyrer
7.1 Hvis kunden annullerer en aftale med Stecks Tagrens, efter kunden har accepteret vilkårene, vil kunden blive pålagt et gebyr på 750 kr. for at dække Stecks Tagrens’ udgifter i forbindelse med aftaleindgåelsen. Det skyldes, at det er en tidskrævende proces at vurdere et arbejde samt passende vederlag, bestille materialer til og forberede arbejdet.
7.2 Annullerer kunden indenfor 72 timer før arbejdets påbegyndelse, vil kunden blive pålagt et gebyr svarende til 20% af den aftalte betalingssum, dog minimum 1.500 kr., for at dække tabt arbejdsfortjeneste.
7.3 Undlader kunden at meddele Stecks Tagrens om, at kunden vil annullere aftalen, og Stecks Tagrens af den grund forgæves køber materialer til, forbereder arbejdet og transporterer sig til stedet for arbejdets udførelse, vil kunden blive pålagt et gebyr svarende til 30% af den aftalte betalingssum, dog minimum 1.500 kr., for at dække tabt arbejdsfortjeneste og sædvanlige transportudgifter.
7.4 Er det ikke muligt for Stecks Tagrens at udføre det aftalte arbejde grundet tagets forfatning, vil kunden og Stecks Tagrens i udgangspunktet aftale en udbedringen af manglerne som merarbejde. Nægter kunden at lade Stecks Tagrens udbedre manglerne, og kan Stecks Tagrens af denne grund ikke foretage det aftalte arbejde, betaler kunden et gebyr svarende det i pkt. 7.3 nævnte beløb, dvs. 30% af den aftale betalingssum dog minimum 1.500 kr.
7.5 Hvis kunden reklamerer over et tidligere udført arbejde på tidspunktet hvor Stecks Tagrens ankommer på matriklen til et senere arbejde, og har Stecks ikke de fornødne materialer og andet udstyr til at udbedre forholdene, har Stecks ret til at annullere aftalen efter de ovenfor gældende takster, jf. pkt. 7.1-7.3
7.6 Hvis en kunde ønsker at annullere en ordre, skal der rettes skriftlig henvendelse til mathiassteck@hotmail.com. Annulleringen er først gyldig, når kunden har modtaget en skriftlig bekræftelse på annulleringen. De i pkt. 7.1-7.3 nævnte annulleringsgebyrer vil være gældende.
7.7 Stecks Tagrens er kun forpligtet til at sende en SMS med information om tidspunkt for arbejdets udførelse til det af kunden oplyste telefonnummer. Stecks Tagrens kan ikke holdes ansvarlig for, om kunden modtager eller læser den afsendte SMS, eksempelvis ved udenlandske telefonnumre, telefontekniske forhold, eller hvis kundens telefon er slukket eller ude af drift. Det er kundens ansvar at sikre, at det oplyste telefonnummer er korrekt og kan modtage SMS’er i Danmark.
8. Forberedelse før ydelse
8.1 Ved accept af tilbud forpligter kunden sig til at læse og tage stilling til følgende forberedelsespunkter: https://stecksfliserens.dk/forberedelsespunkter/ og forud for arbejdet udføre disse, så Stecks Tagrens kan udføre arbejdet.
8.2 Kunden kan af Stecks Tagrens få hjælp til at udføre punkterne på forberedelseslisten mod betaling af et merarbejdetillæg på 750 kr. i timen, beregnet per påbegyndt kvarter.
8.3 Stecks Tagrens forbeholder sig retten til at aflyse en aftale, hvis forberedelsespunkterne ikke er imødekommet ved vores ankomst. Ved en sådan aflysning vil kunden blive pålagt et annulleringsgebyr på 1.500 kr. Dette skyldes, at vores tidsplan er nøje planlagt for at sikre rettidighed hos alle kunder, og manglende forberedelse medfører forsinkelser i vores program.
9. Personoplysninger
9.1 Stecks Tagrens indsamler, opbevarer og behandler kun personoplysninger, der er nødvendige for arbejdets udførelse, herunder primært navn, adresse og kontaktoplysninger.
9.2 Hvis kunden ikke vil give Stecks Tagrens de nødvendige oplysninger til arbejdets udførelse, betragtes det som misligholdelse, hvor kunden vil være forpligtet til at betale erstatning for eventuelle udgifter.
9.3 Ved accept af disse handelsbetingelser giver kunden samtidig Stecks Tagrens ApS tilladelse til at tage billeder af arbejdet før, under og efter udførelse. Kunden giver endvidere tilladelse til, at disse billeder må bruges på virksomhedens hjemmeside og i virksomhedens markedsføring, herunder på sociale medier og i reklamer. Billederne vil blive anonymiseret, så kundens personlige oplysninger ikke fremgår.
11. Tagrens og -maling
11.1 Kunden er ansvarlig for, at der er fri adgang til taget og vandforsyning. Kunden har ansvar for at oplyse om eventuelle forhindringer for at sprøjte på taget fra jorden og i videst mulige omfang sørge for fri adgang til taget fra alle vinkler.
11.2 Revner i tagsten, der kommer til syne i forbindelse med tagrens, kan Stecks Tagrens ikke holdes ansvarlig for. Vores tagrens vil normalt aldrig flække tagsten, da vores udstyr er nøje indstillet med hensyn til vandtryk og -mængde med henblik på at rense tagstenene skønsomt og professionelt. Til tider vil tagrensen imidlertid afdække revner mv. i tagsten, når mos og skidt fjernes fra tagstenenes overflade. Det kan bl.a. skyldes frostsprængninger eller anden skade på tagstenene.
Ved ældre og slidte tage med for gamle tagsten kan det forekomme, at der opstår revner ved spolingen, navnlig ved taghætter, tagplader og rundt om skorstensinddækning. Det kan sjældent ses forud for behandlingen, om tagmateriale er i så dårlig stand, at der er risiko for revner i forbindelse med tagrens. Derfor påtager Stecks Tagrens sig ikke et ansvar for evt. revner og huller, idet det er en indbygget risiko ved rens af tagsten mv., hvis levetid er udløbet.
11.3 Tagstenenes porøsitet ændrer sig med tiden. Det er først efter en tagrens, mår mos og andet skidt er fjernet, at man vil se tagstenenes faktiske tilstand. Stecks Tagrens påtager sig ikke et ansvar i forhold til, at tagstenenes overfladeporøsitet kan se anderledes ud, efter de er blevet renset.
11.4 Stecks Tagrens påtager sig ikke et ansvar for tilstoppede dræn, tagrender eller kloakering. Det er kundens ansvar, at disse kan holde til vandmængden i forbindelse med en tagrens.
11.5 Det er kundens ansvar at fjerne havemøbler, krukker, blomster eller andet omkring taget inden rensningen. Stecks Tagrens bestræber sig på at påse, om alt er behørigt fjernet inden arbejdets udførelse, men påtager sig ikke et ansvar for beskadigelse af ting, kunden burde have fjernet.
11.6 Det er kundens ansvar at sikre, at alt el er behørigt afdækket og beskyttet eller fjernet, så det ikke kan tage skade af tagrensbehandlingen. Ved tagrens må det forventes, at området omkring taget bliver udsat for vand, og evt. skader i den forbindelse påtager Stecks Tagrens sig ikke et ansvar for at dække.
11.7 Ved tagrens skylles facader, vinduer mv. af under og efter tagrens. Efter arbejdet er udført og facaderne er tørre, kan det imidlertid være nødvendigt at skylle efter igen. Stecks Tagrens påtager sig ikke et ansvar for at rengøre vinduer professionelt efter tagrensbehandlingen.
11.8 Stecks Tagrens påtager sig ikke et ansvar for evt. vandindtrængning i huset i forbindelse med tagrens grundet utætheder i taget. Det er kundens ansvar, at der ikke er huller eller andre utætheder, hvorigennem der kan sive vand i forbindelse med tagrens. Såfremt der under arbejdets udførelse konstateres vandindtrængelse, stopper vi arbejdet og hjælper med at håndtere situationen.
11.9 Hvis udvendige vandhaner ikke er tilgængelige er ikke virker, kan Stecks Tagrens – på kundens ansvar – koble sig på indvendige vandhaner. Det vil i den forbindelse være kundens ansvar at sørge for, at koblinger og tilkoblinger er tætte før, under og efter behandlingen. Hvis der er behov for højtrykslanger igennem huset, er dette tillige på kundens ansvar, men vi er naturligvis behjælpelige med at sætte det hele op og skåne bl.a. gulvet.
11.10 Ved maling af tag påtager Stecks Tagrens sig ikke et ansvar for, at der kan komme maling af fra gavl over på træer, der støder op mod taget.
11.11 Stecks Tagrens benytter underleverandører til udførelse af tagrens og tagmaling opgaver. Disse underleverandører er nøje udvalgt af Stecks Tagrens. Stecks Tagrens forbliver kundens primære kontaktpunkt for arbejdet, men kan ikke stilles til ansvar for det arbejde, der udføres af underleverandøren. Kunden accepterer ved indgåelse af aftalen, at eventuelle krav eller indsigelser vedrørende udførelsen af tagrens og tagmaling skal rettes direkte mod den pågældende underleverandør. Stecks Tagrens vil på anmodning oplyse kontaktinformation på den relevante underleverandør. Alle øvrige betingelser og vilkår i nærværende aftale gælder fortsat.
11.12 Afdækning af loft
Det er normalt, at der kan trænge mindre mængder vand ind på loftet under tagrens og -maling. Afdækning af loftet er som udgangspunkt kundens eget ansvar. Hvis kunden ønsker, at Stecks Tagrens foretager afdækningen, kan dette bestilles mod betaling. Følgende betingelser gælder for afdækning udført af Stecks Tagrens:
a) Bestilling af afdækning skal ske skriftligt og mindst 2 dage før arbejdets påbegyndelse.
b) Loftet skal være ryddet og tilgængeligt for afdækning. Hvis loftet ikke er ryddet, når vi ankommer, kan vi ikke udføre afdækningen, og ansvaret overgår til kunden.
c) Hvis kunden ikke bestiller afdækning eller ikke har ryddet loftet som anvist, påtager Stecks Tagrens sig intet ansvar for eventuelle vandskader på loftet eller genstande opbevaret der.
11.13 Ved beregning af tagarealet for tagrens og -maling skal det samlede tagfladeareal beregnes som hele tagets areal, inklusive arealer optaget af ovenlysvinduer, skorstene og andre elementer på taget. Dette betyder, at arealer, der optages af fx ovenlysvinduer, skorstene, ventilationsrør, antenner og lignende installationer, medregnes i det samlede tagfladeareal og dermed i prisberegningen.
11.14 Ved tagmaling anvendes afdækningsplader for at beskytte omgivelserne. Uanset afdækningen kan der imidlertid komme maling ned i tagrenderne. Maling i tagrenderne har dog ingen betydning for tagrendernes funktion.
11.15 Under tagmalingsprocessen påføres der ikke maling direkte på tagskruerne. Dette betyder, at tagskruerne kan have en anden farve end det omkringliggende tagmateriale efter maling. Farveforskellen mellem tagskruer og tagflader er kun synlig, når man befinder sig på taget; forskellen ses ikke fra jorden. Denne fremgangsmåde er en standard branchekutyme og betragtes ikke som en fejl eller mangel ved malingsarbejdet.
11.16 Rengøring efter tagrens og -maling på træhuse
Ved tagrens og -maling på ejendomme med træfacader foretager Stecks Tagrens en afskylning efter udført arbejde. På træoverflader kan der dog forekomme en hinde efter rensning eller maling. Kunden må forvente at skulle udføre ekstra rengøring af træoverflader efter tagrens eller -maling, og denne ekstra rengøring er på kundens eget ansvar.
11.17 Ved rækkehuse og andre huse, hvor ejendommene ligger tæt, har kunden ansvaret for at informere evt. naboer om den forestående tagbehandling, således at evt. genstande, herunder biler mv., kan fjernes eller afdækkes før arbejdets udførelse, og/eller at Stecks Tagrens har adgang til naboejendommen for at kunne foretage et skyl og fjerne evt. genstande.
Stecks Tagrens og kunden kan sammen drøfte muligheder for at afskærme naboejendomme i tilfælde, hvor det øjensynligt vil give anledning til problemer.
Hvis kundens naboforhold gør det uforsvarligt at udføre arbejdet, og kunden ikke har meddelt Stecks Tagrens herom, og vil Stecks Tagrens derfor ikke være i stand til at udføre arbejdet, anses det som annullation fra kundens side med de heraf gældende aflysningsgebyrer, jf. pkt. 7.1-7.4.
Uanset Stecks Tagrens’ forpligtelse til at foretage afskylning efter arbejdet, hviler ansvaret for evt. ekstra skidt og snavs mv. på kunden.
11.18 Forud for tidspunktet for arbejdets udførelse er har kunden ansvar for at undersøge, om der er hvepsebo på ejendommen. Hvis det er tilfældet, kan det af sikkerhedsmæssige årsager være nødvendigt at aflyse arbejdet. Hvis arbejdet må aflyses på grund af et hvepsebo, er kunden forpligtet til at betale det gældende aflysningsgebyr for tagrens, tagmaling samt tømrerarbejde på taget.
Stecks Tagrens forbeholder sig retten til at vurdere sikkerheden på arbejdsstedet og træffe beslutning om aflysning, hvis et hvepsebo opdages under forberedelsen eller udførelsen af arbejdet, og dette kan udgøre en fare under arbejdet.
12.Tvister, lovvalg og værneting
12.1 I tilfælde af tvister mellem parterne, bestræber vi os på at løse problemerne gennem gensidig dialog og forståelse mellem parterne.
12.2 Tvister mellem partnere reguleres af gældende dansk ret og med værneting ved Retten i Roskilde.
13. Ændringer i handelsbetingelser og priser
13.1 Stecks Tagrens ApS forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser. Ved ændringer i handelsbetingelserne vil kunden blive informeret herom, og kunden har herefter 14 dage til at gøre indsigelse mod ændringerne.
13.2 Stecks Tagrens ApS kan varsle prisstigninger og nye gebyrer. Kunden har 14 dage fra modtagelsen af varslingen til at gøre indsigelse mod prisstigningerne eller de nye gebyrer.
13.3 Hvis kunden gør indsigelse mod ændringer i handelsbetingelserne, prisstigninger eller nye gebyrer inden for den angivne frist på 14 dage, har kunden ret til at annullere sin ordre uden at blive pålagt de i pkt. 7 nævnte annulleringsgebyrer.
14. Reklamation
14.1 Reklamation over udført arbejde skal ske senest 7 dage efter at det komplette arbejde er blevet udført.
14.2 Reklamationen skal sendes skriftligt til mathiassteck@hotmail.com og skal indeholde billeddokumentation samt en detaljeret beskrivelse af reklamationen.
14.3 Reklamationer, der modtages efter den angivne frist på 7 dage, kan ikke garanteres behandling.
14.4 Hvis tagmalingen begynder at skalle af, vil Stecks Tagrens udelukkende udbedre de pågældende områder og ikke hele taget.
14.5 Ved reklamation over afskallende tagmaling påhviler bevisbyrden kunden. Reklamationen skal være ledsaget af detaljeret billede dokumentation, der tydeligt viser problemets omfang og karakter.
14.6 Hvis Stecks Tagrens vurderer, at det er nødvendigt at foretage en fysisk inspektion af taget for at vurdere reklamationen, opkræves der et inspektionsgebyr på 1.250 kr. Dette gebyr frafalder, hvis reklamationen viser sig at være berettiget.
Serviceaftale – Algebehandling af fliser
Stecks Fliserens ApS
Ejbyvej 45, 4623 Lille Skensved
CVR.: 45327795
Standardbetingelser ved forbrugerkøb
1. Anvendelsesområde
1.1 Nærværende standardbetingelser (herefter “Betingelserne”) gælder alle aftaler med Stecks Fliserens vedrørende algebehandling af fliser, herunder abonnementsaftaler.
1.2 I det omfang visse forhold ikke reguleres af Betingelserne, gælder reglerne i AB Forbruger.
2. Tilbud, ordrebekræftelse og accept
2.1 Tilbud afgives enten ved mundtlig eller skriftlig dialog mellem parterne.
2.2 Aftalen er bindende, når kunden accepterer tilbuddet. Det gælder også ved mundtlig aftale.
2.3 Aftalen er bindende for minimum én ydelse ved årsskifte
3. Priser og abonnementstyper
3.1 Alle priser er som udgangspunkt i danske kroner og inklusive moms og eventuelle afgifter.
3.2 Ved abonnementsaftaler forpligter kunden sig til at modtage mindst 1 ydelse.
3.3 Det er kundens eget ansvar at indhente tilbud på ekstra arbejde, der efterspørges under udførelsen af opgaven. Hvis kunden anmoder om ekstra arbejde, som ikke er omfattet af det oprindelige tilbud, mens Stecks Fliserens er på stedet, skal kunden selv aktivt indhente et tilbud på dette ekstra arbejde fra Stecks Fliserens.
4. Betaling
4.1 Betaling sker til Stecks Fliserens senest 8 dage fra fakturadato, medmindre parterne aftaler anden forfaldsdag. Betaling sker som udgangspunkt ved bankoverførsel, og bankoplysninger vil fremgå af faktura.
4.2 Er betaling forsinket jf. den i pkt. 4.1. nævnte frist, forrentes prisen med morarente på Nationalbankens udlånsrente + 8% om året, hvilket er den almindelige rente i forbrugerkøb.
4.3 Det er kundens ansvar at sikre, at Stecks Fliserens har modtaget korrekte fakturaoplysninger. Ved ændring af faktura grundet forkerte oplysninger fra kunden opkræves et gebyr på 250 kr. plus moms. Fakturering sker som udgangspunkt på baggrund af de oplysninger, som Stecks Fliserens har modtaget på tidspunktet for kundens henvendelse.
5. Tidspunkt for arbejdets udførelse
5.1 Stecks Fliserens fastsætter tidspunktet for arbejdets udførelse og giver kunden besked herom 2-7 dage før det fastsatte tidspunkt.
5.2 Kunden har 24 timer fra modtagelsen af beskeden om tidspunktet til at afvise dette. Hvis kunden ikke afviser tidspunktet inden for 24 timer, anses tidspunktet for accepteret.
5.3 Hvis kunden foretager købet indenfor sæsonen for algebehandling, som er fra 1. februar til 30. april, kan ydelsen leveres i sæsonperioden. Indgås abonnementsaftalen udenfor sæsonen, vil Stecks Fliserens udføre behandlingen i den kommende sæson.
5.4 Afviser kunden det af Stecks Fliserens fastsatte tidspunkt, eller er kunden ikke i stand til at modtage ydelsen på det fastsatte tidspunkt, kan Stecks Fliserens opkræve et gebyr på 500 kr. for planlægnings- og kørselsmæssige merudgifter.
5.5 Arbejdsområdet skal være klar på den aftalte ankomstdag. Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at ankomme tidligere end det fastsatte tidspunkt i tilfælde af kundeaflysninger tidligere på ruten.
5.6 Stecks Fliserens er kun forpligtet til at sende en SMS med information om tidspunkt for arbejdets udførelse til det af kunden oplyste telefonnummer. Stecks Fliserens kan ikke holdes ansvarlig for, om kunden modtager eller læser den afsendte SMS, eksempelvis ved udenlandske telefonnumre, telefontekniske forhold, eller hvis kundens telefon er slukket eller ude af drift. Det er kundens ansvar at sikre, at det oplyste telefonnummer er korrekt og kan modtage SMS’er i Danmark.
6. Opsigelse af abonnementsaftaler
6.1 Kunden kan opsige en abonnementsaftale med virkning fra årsskiftet, forudsat at kunden har modtaget det minimale antal ydelser, jf. pkt. 3.2. Opsiger kunden abonnementsaftalen i starten af et år, hvor kunden endnu ikke har modtaget ydelsen, forpligtes kunden til at modtage ydelsen og ellers betale ydelsens fulde pris.
6.2 Opsigelse af abonnementsaftalen skal ske ved at udfylde og indsende formularen på https://stecksfliserens.dk/afmelding/
6.3 Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at opsige serviceaftalen med øjeblikkelig virkning ved kundens misligholdelse af betingelserne eller ved for sen betaling.
7. Forberedelse før algebehandling
7.1 Ved accept af tilbud forpligter kunden sig til at læse og tage stilling til følgende forberedelsespunkter: https://stecksfliserens.dk/forberedelsespunkter/ og forud for arbejdet udføre disse, så Stecks Fliserens kan udføre arbejdet.
7.2 Kunden kan af Stecks Fliserens få hjælp til at udføre punkterne på forberedelseslisten mod betaling af et merarbejdetillæg på 750 kr. i timen, beregnet per påbegyndt kvarter.
7.3 Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at aflyse en aftale, hvis forberedelsespunkterne ikke er imødekommet ved vores ankomst. Ved en sådan aflysning vil kunden blive pålagt et annulleringsgebyr på 1.500 kr. Dette skyldes, at vores tidsplan er nøje planlagt for at sikre rettidighed hos alle kunder, og manglende forberedelse medfører forsinkelser i vores program.
7.4 Ved opmåling og beregning af flisearealer gælder følgende principper:
– En kvadratmeter måles ved løbende meter.
– En løbende meter beregnes minimum som en kvadratmeter uanset bredde.
– Lodrette flader beregnes med en løbende meter pr. 33 cm i højde.
7.5 Blomsterbede og andre elementer, der er anlagt i flisearealet, inkluderes i det samlede antal kvadratmeter ved beregning af prisen. Dette skyldes, at disse elementer besværliggør rensningen og behandlingen af fliserne, da vores udstyr skal navigere udenom disse områder under arbejdet.
8. Fortrydelse og annullationsgebyrer
8.1 Hvis kunden annullerer en aftale med Stecks Fliserens, efter kunden har accepteret vilkårene, vil kunden blive pålagt et gebyr på 750 kr. for at dække Stecks Fliserens’ udgifter i forbindelse med aftaleindgåelsen.
8.2 Undlader kunden at meddele Stecks Fliserens om, at kunden vil annullere aftalen, og Stecks Fliserens af den grund forgæves køber materialer til, forbereder arbejdet og transporterer sig til stedet for arbejdets udførelse, vil kunden blive pålagt et gebyr på 1.000 kr., for at dække tabt arbejdsfortjeneste og sædvanlige transportudgifter.
8.3 Hvis en kunde ønsker at annullere en ordre, skal der rettes skriftlig henvendelse til mathiassteck@hotmail.com. Annulleringen er først gyldig, når kunden har modtaget en skriftlig bekræftelse på annulleringen. De i pkt. 8.1-8.2 nævnte annulleringsgebyrer vil være gældende.
9. Personoplysninger
9.1 Stecks Fliserens indsamler, opbevarer og behandler kun personoplysninger, der er nødvendige for arbejdets udførelse, herunder primært navn, adresse og kontaktoplysninger.
9.2 Ved accept af disse handelsbetingelser giver kunden samtidig Stecks Fliserens ApS tilladelse til at tage billeder af arbejdet før, under og efter udførelse. Kunden giver endvidere tilladelse til, at disse billeder må bruges på virksomhedens hjemmeside og i virksomhedens markedsføring, herunder på sociale medier og i reklamer. Billederne vil blive anonymiseret, så kundens personlige oplysninger ikke fremgår.
10. Tvister, lovvalg og værneting
10.1 I tilfælde af tvister mellem parterne, bestræber vi os på at løse problemerne gennem gensidig dialog og forståelse mellem parterne.
10.2 Tvister mellem partnere reguleres af gældende dansk ret og med værneting ved Retten i Roskilde.
11. Ændringer i handelsbetingelser og priser
11.1 Stecks Fliserens ApS forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser. Ved ændringer i handelsbetingelserne vil kunden blive informeret herom, og kunden har herefter 14 dage til at gøre indsigelse mod ændringerne.
11.2 Stecks Fliserens ApS kan varsle prisstigninger og nye gebyrer. Kunden har 14 dage fra modtagelsen af varslingen til at gøre indsigelse mod prisstigningerne eller de nye gebyrer.
11.3 Hvis kunden gør indsigelse mod ændringer i handelsbetingelserne, prisstigninger eller nye gebyrer inden for den angivne frist på 14 dage, har kunden ret til at annullere sin ordre uden at blive pålagt de i pkt. 7 nævnte annulleringsgebyrer.
12. Reklamation
12.1 Reklamation over udført arbejde skal ske senest 7 dage efter at det komplette arbejde er blevet udført.
12.2 Reklamationen skal sendes skriftligt til mathiassteck@hotmail.com og skal indeholde billeddokumentation samt en detaljeret beskrivelse af reklamationen.
12.3 Reklamationer, der modtages efter den angivne frist på 7 dage, kan ikke garanteres behandling.
Serviceaftale – Vedligeholdelse af tag
Stecks Fliserens ApS
Ejbyvej 45, 4623 Lille Skensved
CVR.: 45327795
Standardbetingelser ved forbrugerkøb
1. Anvendelsesområde
1.1 Nærværende standardbetingelser (herefter “Betingelserne”) gælder alle aftaler med Stecks Fliserens vedrørende vedligeholdelse af tag, herunder abonnementsaftaler.
1.2 I det omfang visse forhold ikke reguleres af Betingelserne, gælder reglerne i AB Forbruger.
2. Tilbud, ordrebekræftelse og accept
2.1 Tilbud afgives enten ved mundtlig eller skriftlig dialog mellem parterne.
2.2 Aftalen er bindende, når kunden accepterer tilbuddet. Det gælder også ved mundtlig aftale.
2.3 Aftalen er bindende for minimum én ydelse ved årsskifte
3. Priser og abonnementstyper
3.1 Alle priser er som udgangspunkt i danske kroner og inklusive moms og eventuelle afgifter.
3.2 Ved abonnementsaftaler forpligter kunden sig til at modtage mindst 1 ydelse.
3.3 Det er kundens eget ansvar at indhente tilbud på ekstra arbejde, der efterspørges under udførelsen af opgaven. Hvis kunden anmoder om ekstra arbejde, som ikke er omfattet af det oprindelige tilbud, mens Stecks Fliserens er på stedet, skal kunden selv aktivt indhente et tilbud på dette ekstra arbejde fra Stecks Fliserens.
4. Betaling
4.1 Betaling sker til Stecks Fliserens senest 8 dage fra fakturadato, medmindre parterne aftaler anden forfaldsdag. Betaling sker som udgangspunkt ved bankoverførsel, og bankoplysninger vil fremgå af faktura.
4.2 Er betaling forsinket jf. den i pkt. 4.1. nævnte frist, forrentes prisen med morarente på Nationalbankens udlånsrente + 8% om året, hvilket er den almindelige rente i forbrugerkøb.
4.3 Det er kundens ansvar at sikre, at Stecks Fliserens har modtaget korrekte fakturaoplysninger. Ved ændring af faktura grundet forkerte oplysninger fra kunden opkræves et gebyr på 250 kr. plus moms. Fakturering sker som udgangspunkt på baggrund af de oplysninger, som Stecks Fliserens har modtaget på tidspunktet for kundens henvendelse.
5. Tidspunkt for arbejdets udførelse
5.1 Stecks Fliserens fastsætter tidspunktet for arbejdets udførelse og giver kunden besked herom 2-7 dage før det fastsatte tidspunkt.
5.2 Kunden har 24 timer fra modtagelsen af beskeden om tidspunktet til at afvise dette. Hvis kunden ikke afviser tidspunktet inden for 24 timer, anses tidspunktet for accepteret.
5.3 Hvis kunden foretager købet indenfor sæsonen for algebehandling, som er fra 1. februar til 30. april, kan ydelsen leveres i sæsonperioden. Indgås abonnementsaftalen udenfor sæsonen, vil Stecks Fliserens udføre behandlingen i den kommende sæson.
5.4 Afviser kunden det af Stecks Fliserens fastsatte tidspunkt, eller er kunden ikke i stand til at modtage ydelsen på det fastsatte tidspunkt, kan Stecks Fliserens opkræve et gebyr på 500 kr. for planlægnings- og kørselsmæssige merudgifter.
5.5 Arbejdsområdet skal være klar på den aftalte ankomstdag. Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at ankomme tidligere end det fastsatte tidspunkt i tilfælde af kundeaflysninger tidligere på ruten.
5.6 Stecks Fliserens er kun forpligtet til at sende en SMS med information om tidspunkt for arbejdets udførelse til det af kunden oplyste telefonnummer. Stecks Fliserens kan ikke holdes ansvarlig for, om kunden modtager eller læser den afsendte SMS, eksempelvis ved udenlandske telefonnumre, telefontekniske forhold, eller hvis kundens telefon er slukket eller ude af drift. Det er kundens ansvar at sikre, at det oplyste telefonnummer er korrekt og kan modtage SMS’er i Danmark.
6. Opsigelse af abonnementsaftaler
6.1 Kunden kan opsige en abonnementsaftale med virkning fra årsskiftet, forudsat at kunden har modtaget det minimale antal ydelser, jf. pkt. 3.2. Opsiger kunden abonnementsaftalen i starten af et år, hvor kunden endnu ikke har modtaget ydelsen, forpligtes kunden til at modtage ydelsen og ellers betale ydelsens fulde pris.
6.2 Opsigelse af abonnementsaftalen skal ske ved at udfylde og indsende formularen på https://stecksfliserens.dk/afmelding/
6.3 Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at opsige serviceaftalen med øjeblikkelig virkning ved kundens misligholdelse af betingelserne eller ved for sen betaling.
7. Forberedelse før algebehandling
7.1 Ved accept af tilbud forpligter kunden sig til at læse og tage stilling til følgende forberedelsespunkter: https://stecksfliserens.dk/forberedelsespunkter/ og forud for arbejdet udføre disse, så Stecks Fliserens kan udføre arbejdet.
7.2 Kunden kan af Stecks Fliserens få hjælp til at udføre punkterne på forberedelseslisten mod betaling af et merarbejdetillæg på 750 kr. i timen, beregnet per påbegyndt kvarter.
7.3 Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at aflyse en aftale, hvis forberedelsespunkterne ikke er imødekommet ved vores ankomst. Ved en sådan aflysning vil kunden blive pålagt et annulleringsgebyr på 1.500 kr. Dette skyldes, at vores tidsplan er nøje planlagt for at sikre rettidighed hos alle kunder, og manglende forberedelse medfører forsinkelser i vores program.
8. Fortrydelse og annullationsgebyrer
8.1 Hvis kunden annullerer en aftale med Stecks Fliserens, efter kunden har accepteret vilkårene, vil kunden blive pålagt et gebyr på 750 kr. for at dække Stecks Fliserens’ udgifter i forbindelse med aftaleindgåelsen.
8.2 Undlader kunden at meddele Stecks Fliserens om, at kunden vil annullere aftalen, og Stecks Fliserens af den grund forgæves køber materialer til, forbereder arbejdet og transporterer sig til stedet for arbejdets udførelse, vil kunden blive pålagt et gebyr på 1.000 kr., for at dække tabt arbejdsfortjeneste og sædvanlige transportudgifter.
8.3 Hvis en kunde ønsker at annullere en ordre, skal der rettes skriftlig henvendelse til mathiassteck@hotmail.com. Annulleringen er først gyldig, når kunden har modtaget en skriftlig bekræftelse på annulleringen. De i pkt. 8.1-8.2 nævnte annulleringsgebyrer vil være gældende.
9. Personoplysninger
9.1 Stecks Fliserens indsamler, opbevarer og behandler kun personoplysninger, der er nødvendige for arbejdets udførelse, herunder primært navn, adresse og kontaktoplysninger.
9.2 Ved accept af disse handelsbetingelser giver kunden samtidig Stecks Fliserens ApS tilladelse til at tage billeder af arbejdet før, under og efter udførelse. Kunden giver endvidere tilladelse til, at disse billeder må bruges på virksomhedens hjemmeside og i virksomhedens markedsføring, herunder på sociale medier og i reklamer. Billederne vil blive anonymiseret, så kundens personlige oplysninger ikke fremgår.
10. Tvister, lovvalg og værneting
10.1 I tilfælde af tvister mellem parterne, bestræber vi os på at løse problemerne gennem gensidig dialog og forståelse mellem parterne.
10.2 Tvister mellem partnere reguleres af gældende dansk ret og med værneting ved Retten i Roskilde.
11. Ændringer i handelsbetingelser og priser
11.1 Stecks Fliserens ApS forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser. Ved ændringer i handelsbetingelserne vil kunden blive informeret herom, og kunden har herefter 14 dage til at gøre indsigelse mod ændringerne.
11.2 Stecks Fliserens ApS kan varsle prisstigninger og nye gebyrer. Kunden har 14 dage fra modtagelsen af varslingen til at gøre indsigelse mod prisstigningerne eller de nye gebyrer.
11.3 Hvis kunden gør indsigelse mod ændringer i handelsbetingelserne, prisstigninger eller nye gebyrer inden for den angivne frist på 14 dage, har kunden ret til at annullere sin ordre uden at blive pålagt de i pkt. 7 nævnte annulleringsgebyrer.
12. Reklamation
12.1 Reklamation over udført arbejde skal ske senest 7 dage efter at det komplette arbejde er blevet udført.
12.2 Reklamationen skal sendes skriftligt til mathiassteck@hotmail.com og skal indeholde billeddokumentation samt en detaljeret beskrivelse af reklamationen.
12.3 Reklamationer, der modtages efter den angivne frist på 7 dage, kan ikke garanteres behandling.
Algebehandling af tag
Stecks Fliserens ApS
Ejbyvej 45, 4623 Lille Skensved
CVR.: 45327795
Standardbetingelser ved forbrugerkøb
1. Anvendelsesområde
1.1 Nærværende standardbetingelser (herefter “Betingelserne”) gælder alle aftaler med Stecks Fliserens vedrørende algebehandling af tag, herunder både enkeltkøb og abonnementsaftaler.
1.2 I det omfang visse forhold ikke reguleres af Betingelserne, gælder reglerne i AB Forbruger.
2. Tilbud, ordrebekræftelse og accept
2.1 Tilbud afgives enten ved mundtlig eller skriftlig dialog mellem parterne.
2.2 Tilbuddet aftalt mellem parterne efter pkt. 2.1. bortfalder efter 60 dage fra afgivelse af tilbud inden for sæsonperioden fra d. 1. februar til d. 31. oktober.
2.3 Aftalen er bindende, når kunden accepterer tilbuddet. Det gælder også ved mundtlig aftale.
3. Priser og abonnementstyper
3.1 Alle priser er som udgangspunkt i danske kroner og inklusive moms og eventuelle afgifter.
3.2 Der tilbydes følgende muligheder for algebehandling af tag:
- Enkeltkøb: fra 1.500 kr.
- Hvert andet år: fra 1.375 kr. (abonnementsaftale)
- Hvert år: fra 1.250 kr. (abonnementsaftale)
3.3 Ved abonnementsaftaler forpligter kunden sig til at modtage mindst 2 ydelser, da rabatten ved abonnementsaftalen forudsætter, at kunden modtager mere end én ydelse.
3.4 Det er kundens eget ansvar at indhente tilbud på ekstra arbejde, der efterspørges under udførelsen af opgaven. Hvis kunden anmoder om ekstra arbejde, som ikke er omfattet af det oprindelige tilbud, mens Stecks Fliserens er på stedet, skal kunden selv aktivt indhente et tilbud på dette ekstra arbejde fra Stecks Fliserens.
3.5 Algebehandling af tag udføres som udgangspunkt fra jorden. Ved behov for stige i forbindelse med algebehandlingen pålægges et gebyr på 250 kr. for projekter på op til 200 m². For større projekter vil gebyret være højere. Kontakt Stecks Fliserens for nærmere information om dette.
3.6 Hvis algebehandlingen nødvendiggør adgang til og arbejde fra nabogrund, pålægges der et gebyr på 250 kr. Det er kundens ansvar at sikre, at Stecks Fliserens har den nødvendige tilladelse til at opholde sig på naboens grund.
4. Betaling
4.1 Betaling sker til Stecks Fliserens senest 8 dage fra fakturadato, medmindre parterne aftaler anden forfaldsdag. Betaling sker som udgangspunkt ved bankoverførsel, og bankoplysninger vil fremgå af faktura.
4.2 Er betaling forsinket jf. den i pkt. 4.1. nævnte frist, forrentes prisen med morarente på Nationalbankens udlånsrente + 8% om året, hvilket er den almindelige rente i forbrugerkøb.
4.3 Det er kundens ansvar at sikre, at Stecks Fliserens har modtaget korrekte fakturaoplysninger. Ved ændring af faktura grundet forkerte oplysninger fra kunden opkræves et gebyr på 250 kr. plus moms. Fakturering sker som udgangspunkt på baggrund af de oplysninger, som Stecks Fliserens har modtaget på tidspunktet for kundens henvendelse.
5. Tidspunkt for arbejdets udførelse
5.1 Stecks Fliserens fastsætter tidspunktet for arbejdets udførelse og giver kunden besked herom 2-7 dage før det fastsatte tidspunkt.
5.2 Kunden har 24 timer fra modtagelsen af beskeden om tidspunktet til at afvise dette. Hvis kunden ikke afviser tidspunktet inden for 24 timer, anses tidspunktet for accepteret.
5.3 Hvis kunden foretager købet indenfor sæsonen for algebehandling, som er fra 1. februar til 30. april, kan ydelsen leveres i sæsonperioden. Indgås abonnementsaftalen udenfor sæsonen, vil Stecks Fliserens udføre behandlingen i den kommende sæson.
5.4 Afviser kunden det af Stecks Fliserens fastsatte tidspunkt, eller er kunden ikke i stand til at modtage ydelsen på det fastsatte tidspunkt, kan Stecks Fliserens opkræve et gebyr på 500 kr. for planlægnings- og kørselsmæssige merudgifter.
5.5 Arbejdsområdet skal være klar på den aftalte ankomstdag. Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at ankomme tidligere end det fastsatte tidspunkt i tilfælde af kundeaflysninger tidligere på ruten.
5.6 Stecks Fliserens er kun forpligtet til at sende en SMS med information om tidspunkt for arbejdets udførelse til det af kunden oplyste telefonnummer. Stecks Fliserens kan ikke holdes ansvarlig for, om kunden modtager eller læser den afsendte SMS, eksempelvis ved udenlandske telefonnumre, telefontekniske forhold, eller hvis kundens telefon er slukket eller ude af drift. Det er kundens ansvar at sikre, at det oplyste telefonnummer er korrekt og kan modtage SMS’er i Danmark.
6. Opsigelse af abonnementsaftaler
6.1 Kunden kan opsige en abonnementsaftale med virkning fra årsskiftet, forudsat at kunden har modtaget det minimale antal ydelser, jf. pkt. 3.3. Opsiger kunden abonnementsaftalen i starten af et år, hvor kunden endnu ikke har modtaget ydelsen, forpligtes kunden til at modtage ydelsen og ellers betale ydelsens fulde pris.
6.2 Opsigelse af abonnementsaftalen skal ske ved at udfylde og indsende formularen på https://stecksfliserens.dk/afmelding/
6.3 Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at opsige serviceaftalen med øjeblikkelig virkning ved kundens misligholdelse af betingelserne eller ved for sen betaling.
7. Forberedelse før algebehandling
7.1 Ved accept af tilbud forpligter kunden sig til at læse og tage stilling til følgende forberedelsespunkter: https://stecksfliserens.dk/forberedelsespunkter/ og forud for arbejdet udføre disse, så Stecks Fliserens kan udføre arbejdet.
7.2 Kunden kan af Stecks Fliserens få hjælp til at udføre punkterne på forberedelseslisten mod betaling af et merarbejdetillæg på 750 kr. i timen, beregnet per påbegyndt kvarter.
7.3 Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at aflyse en aftale, hvis forberedelsespunkterne ikke er imødekommet ved vores ankomst. Ved en sådan aflysning vil kunden blive pålagt et annulleringsgebyr på 1.500 kr. Dette skyldes, at vores tidsplan er nøje planlagt for at sikre rettidighed hos alle kunder, og manglende forberedelse medfører forsinkelser i vores program.
8. Fortrydelse og annullationsgebyrer
8.1 Hvis kunden annullerer en aftale med Stecks Fliserens, efter kunden har accepteret vilkårene, vil kunden blive pålagt et gebyr på 750 kr. for at dække Stecks Fliserens’ udgifter i forbindelse med aftaleindgåelsen.
8.2 Undlader kunden at meddele Stecks Fliserens om, at kunden vil annullere aftalen, og Stecks Fliserens af den grund forgæves køber materialer til, forbereder arbejdet og transporterer sig til stedet for arbejdets udførelse, vil kunden blive pålagt et gebyr på 1.000 kr., for at dække tabt arbejdsfortjeneste og sædvanlige transportudgifter.
8.3 Hvis en kunde ønsker at annullere en ordre, skal der rettes skriftlig henvendelse til mathiassteck@hotmail.com. Annulleringen er først gyldig, når kunden har modtaget en skriftlig bekræftelse på annulleringen. De i pkt. 8.1-8.2 nævnte annulleringsgebyrer vil være gældende.
9. Personoplysninger
9.1 Stecks Fliserens indsamler, opbevarer og behandler kun personoplysninger, der er nødvendige for arbejdets udførelse, herunder primært navn, adresse og kontaktoplysninger.
9.2 Ved accept af disse handelsbetingelser giver kunden samtidig Stecks Fliserens ApS tilladelse til at tage billeder af arbejdet før, under og efter udførelse. Kunden giver endvidere tilladelse til, at disse billeder må bruges på virksomhedens hjemmeside og i virksomhedens markedsføring, herunder på sociale medier og i reklamer. Billederne vil blive anonymiseret, så kundens personlige oplysninger ikke fremgår.
10. Tvister, lovvalg og værneting
10.1 I tilfælde af tvister mellem parterne, bestræber vi os på at løse problemerne gennem gensidig dialog og forståelse mellem parterne.
10.2 Tvister mellem partnere reguleres af gældende dansk ret og med værneting ved Retten i Roskilde.
11. Ændringer i handelsbetingelser og priser
11.1 Stecks Fliserens ApS forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser. Ved ændringer i handelsbetingelserne vil kunden blive informeret herom, og kunden har herefter 14 dage til at gøre indsigelse mod ændringerne.
11.2 Stecks Fliserens ApS kan varsle prisstigninger og nye gebyrer. Kunden har 14 dage fra modtagelsen af varslingen til at gøre indsigelse mod prisstigningerne eller de nye gebyrer.
11.3 Hvis kunden gør indsigelse mod ændringer i handelsbetingelserne, prisstigninger eller nye gebyrer inden for den angivne frist på 14 dage, har kunden ret til at annullere sin ordre uden at blive pålagt de i pkt. 7 nævnte annulleringsgebyrer.
12. Reklamation
12.1 Reklamation over udført arbejde skal ske senest 7 dage efter at det komplette arbejde er blevet udført.
12.2 Reklamationen skal sendes skriftligt til mathiassteck@hotmail.com og skal indeholde billeddokumentation samt en detaljeret beskrivelse af reklamationen.
12.3 Reklamationer, der modtages efter den angivne frist på 7 dage, kan ikke garanteres behandling.