Betingelser
Fliserens
Stecks Fliserens ApS
Ejbyvej 45, 4623 Lille Skensved
CVR.: 45327795
Standardbetingelser ved forbrugerkøb
1. Anvendelsesområde
1.1 Nærværende standardbetingelser for fliserens (herefter ”Betingelserne”) gælder alle aftaler med Stecks Fliserens om fliserens, medmindre andet aftales mellem parterne.
1.2 I det omfang visse forhold ikke reguleres af Betingelserne, gælder reglerne i AB Forbruger.
2. Tilbud, ordrebekræftelse og accept
2.1 Tilbud afviges enten ved mundtlig eller skriftlig dialog mellem parterne.
2.2 Prisberegneren på Stecks Fliserens’ hjemmeside (https://stecksfliserens.dk/prisberegner/) anses som afgivelse af tilbud, så længe særlige omstændigheder vedr. arbejdets udførelse ikke medfører merarbejde.
2.3 Tilbuddet aftalt mellem parterne efter pkt. 2.1. bortfalder efter 60 dage fra afgivelse af tilbud inden for sæson fra d. 1. februar til d. 31. oktober.
2.4 Aftalen er bindende, når kunden accepterer tilbuddet. Det gælder også ved mundtlig aftale.
2.5 Afvigelser fra prisberegnernes tilbud
Tilbud genereret via prisberegneren på Stecks Fliserens’ hjemmeside er baseret på de oplysninger, kunden indtaster. Autogenererede tilbud er kun bindende, i det omfang kunden har indtastet korrekte og fyldestgørende oplysninger i prisberegneren. Hvis de af kunden angivne oplysninger afviger fra de faktisk forhold, vil det medføre en prisjustering, således at prisen beregnes ud fra de korrekte oplysninger. Den endelige pris kan afvige fra dette tilbud af følgende årsager:
a) Ukorrekte oplysninger: Hvis kunden utilsigtet har indtastet ukorrekte oplysninger i prisberegneren, vil prisen blive justeret på den endelige faktura.
b) Inspektion på stedet: Stecks Fliserens foretager altid en grundig inspektion på stedet for at sikre nøjagtighed og rette eventuelle fejlagtige oplysninger i tilbuddet.
c) Merarbejde: Der kan forekomme merarbejde, som ikke fremgår af det oprindelige tilbud. Dette vil blive korrigeret på den endelige faktura.
d) Flisetyper: Prisberegneren og tilbudsgivning på fliserens-opgaver gælder kun for betonfliser. For specialfliser som fx granitfliser, sandstone fliser etc. vil der gælde andre priser.
e) Ekstra gebyr for ikke-brofaste øer: For opgaver på ikke-brofaste øer pålægges et ekstra gebyr. Dette gebyr er ikke inkluderet i prisberegnerens standardtilbud og vil blive tilføjet separat.
Betaling opkræves først efter arbejdets udførelse. Den endelige faktura vil altid afspejle det faktisk udførte arbejde, uanset om prisen på det tilsendte tilbud er lavere eller højere. Kunden betaler således kun for det arbejde, der faktisk udføres.
2.6 Hvis kunden angiver et fliseareal, der afviger med mere end 100 m² fra det faktisk opmålte areal, vil kunden blive pålagt et gebyr på 2.000 kr. eks. moms. Dette gebyr opkræves for at dække de betydelige tidsmæssige og planlægningsmæssige merudgifter, som opstår som følge af ukorrekt arealoplysning.
2.7 Fortrydelsesret
Forbrugerkøbslovens regler om 14 dages fortrydelsesret finder ikke anvendelse på aftaler om fliserens. Dette skyldes, at ydelsen er tilpasset forbrugerens individuelle behov, og at Stecks Fliserens efter aftaleindgåelsen påbegynder konkrete forberedelser i form af:
a) Indkøb og bestilling af materialer specifikt til opgaven
b) Logistisk planlægning og koordinering af arbejdskraft
c) Reservering af mandskab og udstyr til den aftalte periode
d) Detailplanlægning af arbejdets udførelse baseret på kundens specifikke forhold
Annullering af aftalen kan derfor kun ske mod betaling af de i punkt 7 angivne annulleringsgebyrer.
3. Priser og merarbejde
3.1 Alle priser er som udgangspunkt i danske kroner og inklusive moms og eventuelle afgifter.
3.2 Parterne kan indgå aftale om forskellige prismodeller, herunder en fast pris for det samlede arbejde uanset tidsforbrug, eller på regning – med eller uden overslag – hvor kunden betaler samtlige udgifter, herunder kørsel og materialer, samt arbejdstid.
3.3 Ved serviceaftaler forbeholder Stecks Fliserens sig retten til at foretage ændringer i prisen. Sådanne prisændringer skal informeres kunden senest 1 måned før prisændringen træder i kraft.
3.4 Kunden har til enhver tid ret til at opsige serviceaftaler med 2 ugers varsel uden at blive pålagt nogen gebyrer.
3.5 Hvis særlige forhold på matriklen, der ikke har været oplyst Stecks Fliserens, og som ikke har været kendeligt for leverandøren, kræver et betydeligt merarbejde af 15 minutter eller mere, kan Stecks Fliserens kræve vederlag for merarbejdet på en takst af 1.000 kr. eks. moms pr. time. Det kan bl.a. omfatte merarbejde som følge af, at store mængder genstande skal flyttes fra arbejdsområdet, før arbejdet kan påbegyndes.
3.6 Det er kundens eget ansvar at indhente tilbud på ekstra arbejde, der efterspørges under udførelsen af opgaven. Hvis kunden anmoder om ekstra arbejde, som ikke er omfattet af det oprindelige tilbud, mens Stecks Fliserens er på stedet, skal kunden selv aktivt indhente et tilbud på dette ekstra arbejde fra Stecks Fliserens.
3.6 Eventuel naborabat er betinget af, at alle parter i naborabataftalen gennemfører deres respektive arbejdsaftaler med Stecks Fliserens. Hvis en eller flere af naboerne annullerer deres aftale eller af andre årsager ikke får udført arbejdet, bortfalder naborabatten for alle involverede parter. I sådanne tilfælde vil den regulære pris uden naborabat være gældende, og eventuelle prisforskelle vil blive efterfaktureret de resterende kunder.
4. Betaling
4.1 Betaling sker til Stecks Fliserens senest 8 dage fra fakturadato, medmindre parterne aftaler anden forfaldsdag. Betaling sker som udgangspunkt ved bankoverførsel, og bankoplysninger vil fremgå af faktura.
4.2 Er betaling forsinket jf. den i pkt. 4.1. nævnte frist, forrentes prisen med morarente på Nationalbankens udlånsrente + 8% om året, hvilket er den almindelige rente i forbrugerkøb.
4.3 Ved forsinket betaling, jf. pkt. 4.1., forbeholder Stecks Fliserens sig retten til at pålægge rykkergebyrer på 100 kr. ved rykkerbreve hver 8. dag.
4.4 Ved betalingsproblemer bør kunden hurtigst muligt kontakte Stecks Fliserens. Vi er åbne for at have en dialog om betalingsaftaler for at lette kundens betalingsbyrder.
4.5 Det er kundens ansvar at sikre, at Stecks Fliserens har modtaget korrekte fakturaoplysninger. Ved ændring af faktura grundet forkerte oplysninger fra kunden opkræves et gebyr på 250 kr. plus moms. Fakturering sker som udgangspunkt på baggrund af de oplysninger, som Stecks Fliserens har modtaget på tidspunktet for kundens henvendelse.
5. Tidspunkt for arbejdets udførelse
5.1 Stecks Fliserens fastsætter tidspunktet for arbejdets udførelse og giver kunden besked herom 2-7 dage før det fastsatte tidspunkt.
5.2 Kunden har 24 timer fra modtagelsen af beskeden om tidspunktet til at afvise dette. Hvis kunden ikke afviser tidspunktet inden for 24 timer, anses tidspunktet for accepteret.
5.3 Afviser kunden det af Stecks Fliserens fastsatte tidspunkt, eller er kunden ikke i stand til at modtage ydelsen på det fastsatte tidspunkt, kan Stecks Fliserens opkræve et gebyr på 500 kr. for planlægnings- og kørselsmæssige merudgifter.
5.4 Stecks Fliserens’ ydelser er ofte vejrafhængige, og det kan derfor være vanskeligt at færdiggøre at arbejde, hvis vejret ikke muliggør det. Derfor forbeholder Stecks Fliserens sig retten til at udskyde arbejdet efter aftale med kunden, i det omfang vejrforhold gør det nødvendigt.
5.5 I tilfælde hvor vejrforhold forhindrer udførelsen af dele af det aftalte arbejde (eksempelvis imprægnering af fliser), vil kunden blive faktureret for det faktisk udførte arbejde. Det resterende beløb for det ikke-udførte arbejde vil først blive faktureret, når vejrforholdene tillader, at arbejdet kan færdiggøres. I sådanne tilfælde vil fakturering ske over to omgange.
5.6 Arbejdsområdet skal være klar på den aftalte ankomstdag. Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at ankomme tidligere end det fastsatte tidspunkt i tilfælde af kundeaflysninger tidligere på ruten.
5.7 Arbejdet betragtes som afleveret og færdigt, når Stecks Fliserens har meddelt kunden, at arbejdet er udført, eller når der er afholdt afleveringsforretning. Stecks Fliserens har bevisbyrden for, at arbejdet er færdiggjort i overensstemmelse med aftalen.
5.8 Stecks Fliserens er kun forpligtet til at sende en SMS med information om tidspunkt for arbejdets udførelse til det af kunden oplyste telefonnummer. Stecks Fliserens kan ikke holdes ansvarlig for, om kunden modtager eller læser den afsendte SMS, eksempelvis ved udenlandske telefonnumre, telefontekniske forhold, eller hvis kundens telefon er slukket eller ude af drift. Det er kundens ansvar at sikre, at det oplyste telefonnummer er korrekt og kan modtage SMS’er i Danmark.
5.9 Ved ankomst til ejendommen skal Stecks Fliserens kunne etablere kontakt til boligejeren eller en af boligejeren udpeget kontaktperson inden for 15 minutter. Kan der ikke etableres kontakt inden for denne frist, betragtes opgaven som annulleret fra kundens side, og kunden vil blive pålagt de i pkt. 7.3 gældende annulleringsgebyrer.
6. Forsinkelse
6.1 Stecks Fliserens har ret til forlængelse af tidsfrister ved forsinkelse af arbejdet, der skyldes:
a) leverandørsvigt, som ikke kan tillægges Stecks Fliserens,
b) ændringer i arbejdets art og omfang, som kræves af forbrugeren,
c) dårlige vejrforhold, der gør det nødvendigt at udskyde arbejdet,
d) sygdom hos medarbejdere, som uventet påvirker Stecks Fliserens’ mulighed for at gennemføre arbejdet til aftalt tid,
e) udstyr, der uventet går i stykker og skal repareres eller udskiftes, og som er nødvendigt for arbejdets udførelse.
7. Fortrydelse og annulleringsgebyr
7.1 Hvis kunden annullerer en aftale med Stecks Fliserens, efter kunden har accepteret vilkårene, vil kunden blive pålagt et gebyr på 750 kr. eks. moms for at dække Stecks Fliserens’ udgifter i forbindelse med aftaleindgåelsen. Det skyldes, at det er en tidskrævende proces at vurdere et arbejde samt passende vederlag, bestille materialer til og forberede arbejdet.
7.2 Annullerer kunden indenfor 72 timer før arbejdets påbegyndelse, vil kunden blive pålagt et gebyr svarende til 20% af den aftalte betalingssum, dog minimum 1.500 kr., for at dække tabt arbejdsfortjeneste.
7.3 Undlader kunden at meddele Stecks Fliserens om, at kunden vil annullere aftalen, og Stecks Fliserens af den grund forgæves køber materialer til, forbereder arbejdet og transporterer sig til stedet for arbejdets udførelse, vil kunden blive pålagt et gebyr svarende til 30% af den aftalte betalingssum, dog minimum 1.500 kr., for at dække tabt arbejdsfortjeneste og sædvanlige transportudgifter.
7.4 Hvis kunden reklamerer over et tidligere udført arbejde på tidspunktet hvor Stecks Fliserens ankommer på matriklen til et senere arbejde, og har Stecks Fliserens ikke de fornødne materialer og andet udstyr til at udbedre forholdene, har Stecks Fliserens ret til at annullere aftalen efter de ovenfor gældende takster, jf. pkt. 7.1-7.3
7.5 Hvis en kunde ønsker at annullere en ordre, skal der rettes skriftlig henvendelse til mathiassteck@hotmail.com. Annulleringen er først gyldig, når kunden har modtaget en skriftlig bekræftelse på annulleringen. De i pkt. 7.1-7.3 nævnte annulleringsgebyrer vil være gældende.
8. Forberedelse før ydelse
8.1 Ved accept af tilbud forpligter kunden sig til at læse og tage stilling til følgende forberedelsespunkter: https://stecksfliserens.dk/forberedelsespunkter/ og forud for arbejdet udføre disse, så Stecks Fliserens kan udføre arbejdet.
8.2 Kunden kan af Stecks Fliserens få hjælp til at udføre punkterne på forberedelseslisten mod betaling af et merarbejdetillæg på 1000 kr. eks. moms pr. time, beregnet per påbegyndt kvarter.
8.3 Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at aflyse en aftale, hvis forberedelsespunkterne ikke er imødekommet ved vores ankomst. Ved en sådan aflysning vil kunden blive pålagt et annulleringsgebyr på 1.500 kr. Dette skyldes, at vores tidsplan er nøje planlagt for at sikre rettidighed hos alle kunder, og manglende forberedelse medfører forsinkelser i vores program.
9. Personoplysninger
9.1 Stecks Fliserens indsamler, opbevarer og behandler kun personoplysninger, der er nødvendige for arbejdets udførelse, herunder primært navn, adresse og kontaktoplysninger.
9.2 Hvis kunden ikke vil give Stecks Fliserens de nødvendige oplysninger til arbejdets udførelse, betragtes det som misligholdelse, hvor kunden vil være forpligtet til at betale erstatning for eventuelle udgifter.
9.3 Ved accept af disse handelsbetingelser giver kunden samtidig Stecks Fliserens ApS tilladelse til at tage billeder af arbejdet før, under og efter udførelse. Kunden giver endvidere tilladelse til, at disse billeder må bruges på virksomhedens hjemmeside og i virksomhedens markedsføring, herunder på sociale medier og i reklamer. Billederne vil blive anonymiseret, så kundens personlige oplysninger ikke fremgår.
10. Fliserens
10.1 Fliseskred, der kommer til syne i forbindelse med fliserens, kan Stecks Fliserens ikke holdes ansvarlig for. Fliseskred kan bl.a. skyldes store nedbørsmængder eller rødder under fliserne, som skubber flisernes placering. Fliserens rykker ikke ved fliserne, men da fliserensen fjerner mos, ukrudt og andet snavs fra flisernes overflade, vil evt. fliseskred ofte komme til syne efter fliserens.
10.2 Revner i fliser, der kommer til syne i forbindelse med fliserens, kan Stecks Fliserens ikke holdes ansvarlig for. Vores fliserens vil normalt aldrig flække fliser, da vores udstyr er nøje indstillet med hensyn til vandtryk og -mængde med henblik på at rense fliserne skønsomt og professionelt. Til tider vil fliserensen imidlertid afdække revner mv. i fliser, når mos, ukrudt og lignende fjernes fra flisernes overflade. Det kan bl.a. skyldes frostsprængninger eller anden skade på fliserne.
10.3 Flisernes porøsitet ændrer sig med tiden. Det er først efter en fliserens, mår mos, ukrudt og andet skidt er fjernet, at man vil se flisernes faktiske tilstand. Stecks Fliserens påtager sig ikke et ansvar i forhold til, at flisernes overfladeporøsitet kan se anderledes ud, efter de er blevet renset.
10.4 Ved overdækkede områder som fx carporte, kan fliserne have en anden farvenuance og anden stand, bl.a. fordi det har været mindre udsat for regn. Denne farveforskel kan blive mere synlig efter en fliserens, og er ikke noget, Stecks Fliserens påtager sig et ansvar for.
Desuden indeholder nye fliser ofte kalk, som skylles væk af regnen. Ved områder, der ikke regelmæssigt modtager regn, kan kalk imidlertid stige op til overfladen i forbindelse med fliserens. Stecks Fliserens påtager sig ikke ansvar for dette fænomen.
10.5 Vandindtrængning i kælderrum, skakter eller andre dele af matriklen kan Stecks Fliserens ikke holdes ansvarlig for. Det er kundens ansvar at sikre, at der ikke er utætheder i facaden omkring det fliseområde, der skal renses.
10.6 Det er kundens ansvar at sikre, at alt el er behørigt afdækket og beskyttet eller fjernet, så det ikke kan tage skade af fliserensbehandlingen. Ved fliserens må det forventes, at området omkring belægningen bliver udsat for vand, og evt. skader i den forbindelse påtager Stecks Fliserens sig ikke et ansvar for at dække.
10.7 Ved fliserens er det normalt, at noget af det fjernede mos, ukrudt mv. løber ned i dræn eller kloakering. Dette giver sjældent anledning til problemer, men det er kundens ansvar at sikre, at kloak og dræn kan holde til ukrudtet.
10.8 Ved fliserens langs pool bestræber vi os altid på at minimere indtrængen af snavs og skidt i poolen. Det er dog kundens ansvar at sikre en hensigtsmæssig afdækning for at undgå, at der kommer skidt i poolen. Stecks Fliserens påtager sig ikke et ansvar for at fjerne eventuelt skidt, der er faldet til bunds i poolen efter afrensningen, eller fyldte filtre i poolen.
10.9 Ved fliserens skylles facader, vinduer mv. af under og efter fliserens. Efter arbejdet er udført og facaderne er tørre, kan det imidlertid være nødvendigt at skylle efter igen. Stecks Fliserens påtager sig ikke et ansvar for at rengøre vinduer professionelt efter fliserensbehandlingen.
10.10 Ved tagrens og -maling på ejendomme med træfacader foretager Stecks Fliserens en afskylning efter udført arbejde. På træoverflader kan der dog forekomme en hinde efter rensning eller maling. Kunden må forvente at skulle udføre ekstra rengøring af træoverflader efter tagrens eller -maling, og denne ekstra rengøring er på kundens eget ansvar.
10.11 Ved rækkehuse og andre huse, hvor ejendommene ligger tæt, har kunden ansvaret for at informere evt. naboer om den forestående tagbehandling, således at evt. genstande, herunder biler mv., kan fjernes eller afdækkes før arbejdets udførelse, og/eller at Stecks Fliserens har adgang til naboejendommen for at kunne foretage et skyl og fjerne evt. genstande.
Stecks Fliserens og kunden kan sammen drøfte muligheder for at afskærme naboejendomme i tilfælde, hvor det øjensynligt vil give anledning til problemer.
Hvis kundens naboforhold gør det uforsvarligt at udføre arbejdet, og kunden ikke har meddelt Stecks Fliserens herom, og vil Stecks Fliserens derfor ikke være i stand til at udføre arbejdet, anses det som annullation fra kundens side med de heraf gældende aflysningsgebyrer, jf. pkt. 7.1-7.4.
Uanset Stecks Fliserens’ forpligtelse til at foretage afskylning efter arbejdet, hviler ansvaret for evt. ekstra skidt og snavs mv. på kunden.
10.12 Ved opmåling og beregning af flisearealer gælder følgende principper:
– En kvadratmeter måles ved løbende meter.
– En løbende meter beregnes minimum som en kvadratmeter uanset bredde.
– Lodrette flader beregnes med en løbende meter pr. 33 cm i højde.
10.13 Separat fliseareal
Hvis der er et separat/selvstændigt fliseareal, som ikke er sammenhængende med det primære fliseareal, vil dette ekstra fliseareal, uanset størrelse, som minimum blive opmålt til 15 m². Hvis arealet er større end 15 m², vil det være det faktiske areal, der opmåles og faktureres.
10.14 Blomsterbede og andre elementer, der er anlagt i flisearealet, inkluderes i det samlede antal kvadratmeter ved beregning af prisen. Dette skyldes, at disse elementer besværliggør rensningen og behandlingen af fliserne, da vores udstyr skal navigere udenom disse områder under arbejdet.
10.15 Hvis der opstår flisepest i garantiperioden efter en fliserens, vil Stecks Fliserens behandle de berørte områder med algemiddel. Efter behandlingen skal der gå 3 måneder for at se, om flisepesten forsvinder. Hvis flisepesten mod forventning ikke er væk efter denne periode, vil Stecks Fliserens udføre en ny fliserens af de berørte områder uden beregning.
10.16 Stecks Fliserens anvender i visse tilfælde underleverandører til udførelse af fliserens opgaver. Dette kan være på grund af:
a) geografiske årsager
c) spidsbelastningsperioder
d) sygemeldte medarbejdere
e) andre særlige omstændigheder
Disse underleverandører er nøje udvalgt af Stecks Fliserens. Stecks Fliserens forbliver kundens primære kontaktpunkt for arbejdet, men kan ikke stilles til ansvar for det arbejde, der udføres af underleverandøren. Kunden accepterer ved indgåelse af aftalen, at eventuelle krav eller indsigelser vedrørende udførelsen af fliserens skal rettes direkte mod den pågældende underleverandør. Stecks Fliserens vil på anmodning oplyse kontaktinformation på den relevante underleverandør. Alle øvrige betingelser og vilkår i nærværende aftale gælder fortsat.
10.17 Vandforsyning og vandbrønde
Kunden er ansvarlig for, at vandforsyningen til ejendommen er fuldt åben og tilgængelig ved arbejdets påbegyndelse. Stecks Fliserens råder ikke over værktøjer til at åbne eller lukke for vandbrønde eller andre vandforsyningsinstallationer. Hvis vandforsyningen ikke er fuldt åben ved vores ankomst, og vi ikke kan udføre arbejdet som planlagt, vil opgaven blive betragtet som annulleret fra kundens side med de heraf følgende annulleringsgebyrer jf. pkt. 7.3. Det er kundens ansvar at sikre, at alle nødvendige vandhaner og vandforsyninger er åbne og funktionsdygtige før arbejdets påbegyndelse.
11. Fugesand
11.1 Ved levering af fugesand sker leveringen til kantsten.
11.2 Der leveres 1 kg sand pr. m² belægning.
11.3 Det samlede antal kg. sand rundes op til nærmeste 20 kg., da fugesandet leveres i poser af 20 kg.
11.4 Ved påførsel af fugesand forventes et standardforbrug på 1 kg. pr. m². Hvis dine fliser har store fuger, er ujævne, skæve eller på anden måde kræver ekstra sand, vil dette kunne medføre merarbejde samt merforbrug af fugesand udover standardmængden. I sådanne tilfælde vil du blive opkrævet for ekstra arbejde og fugesand. Prisen for ekstra udlægning af fugesand vil fremgå af den endelige faktura.
11.5 Påførsel af fugesand efter imprægnering vil blive udført inden for 2 uger efter imprægneringen er afsluttet, medmindre vejrforholdene forhindrer dette. Ved dårlige vejrforhold, der besværliggør pålægningen af fugesand, vil arbejdet blive udskudt, indtil vejrforholdene tillader det.
11.6 Efter påførsel af fugesand skal kunden selv feje overskydende sand væk fra flisebelægningen. Denne efterfølgende fejning af fliserne er udelukkende kundens ansvar. Stecks Fliserens påtager sig ikke ansvar for at feje overskydende fugesand væk efter arbejdets udførelse.
12.Tvister, lovvalg og værneting
12.1 I tilfælde af tvister mellem parterne, bestræber vi os på at løse problemerne gennem gensidig dialog og forståelse mellem parterne.
12.2 Tvister mellem partnere reguleres af dansk ret og med værneting ved Retten i Roskilde.
13. Ændringer i handelsbetingelser og priser
13.1 Stecks Fliserens ApS forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser. Ved ændringer i handelsbetingelserne vil kunden blive informeret herom, og kunden har herefter 14 dage til at gøre indsigelse mod ændringerne.
13.2 Stecks Fliserens ApS kan varsle prisstigninger og nye gebyrer. Kunden har 14 dage fra modtagelsen af varslingen til at gøre indsigelse mod prisstigninger eller nye gebyrer.
13.3 Hvis kunden gør indsigelse mod ændringer i handelsbetingelserne, prisstigninger eller nye gebyrer inden for den angivne frist på 14 dage, har kunden ret til at annullere sin ordre uden at blive pålagt de i pkt. 7 nævnte annulleringsgebyrer.
14. Reklamation
14.1 Reklamation over udført arbejde skal ske senest 7 dage efter at det komplette arbejde er blevet udført.
14.2 Reklamationen skal sendes skriftligt til mathiassteck@hotmail.com og skal indeholde billeddokumentation samt en detaljeret beskrivelse af reklamationen.
14.3 Reklamationer, der modtages efter den angivne frist på 7 dage, kan ikke garanteres behandling.
15. Ansvarsfraskrivelse
15.1 Stecks Fliserens ApS tager forbehold for eventuelle tastefejl, forældede oplysninger på hjemmesiden, i e-mails, SMS’er eller andre informationsfejl i markedsføringsmateriale eller andre kommunikationskanaler.
15.2 Nærværende standardbetingelser er altid gældende og har forrang frem for eventuelle modstridende oplysninger på hjemmeside, i e-mails, SMS’er eller andet markedsføringsmateriale.
15.3 Ved uoverensstemmelse mellem oplysninger på hjemmesiden og disse standardbetingelser gælder standardbetingelserne.
15.4 Stecks Fliserens ApS forbeholder sig ret til at korrigere åbenbare fejl i tilbud og fakturaer, herunder fejl der skyldes tastefejl eller forældede oplysninger.
Tagrens og tagmaling
Stecks Tagrens ApS
Ejbyvej 45, 4623 Lille Skensved
CVR.: 45329976
Standardbetingelser ved forbrugerkøb
1. Anvendelsesområde
1.1 Gyldighed
Nærværende standardbetingelser for tagrens og tagmaling (herefter “Betingelserne”) gælder alle aftaler med Stecks Tagrens ApS om tagrens og tagmaling, medmindre andet aftales mellem parterne.
1.2 Supplerende regler
I det omfang visse forhold ikke reguleres af Betingelserne, gælder reglerne i AB Forbruger.
2. Tilbud, ordrebekræftelse og accept
2.1 Tilbudsafgivelse
Tilbud afgives enten ved mundtlig eller skriftlig dialog mellem parterne.
2.2 Digital prisberegning og tilbudsgivning
Tilbud indhentet via prisberegneren på hjemmesiden udgør bindende tilbud, medmindre efterfølgende inspektion afslører væsentlige afvigelser som beskrevet i punkt 2.5.
2.3 Tilbuddets bindende periode
Tilbuddet aftalt mellem parterne efter pkt. 2.1. er bindende i 90 dage fra afgivelse af tilbud. Tilbuddet bortfalder, såfremt arbejdet ikke er påbegyndt inden udløbet af denne periode. Tagmaling har en særskilt sæson, der løber fra 1. maj til 31. oktober. Ved vinterkampagne tilbud gælder særlige tidsfrister som angivet i punkt 3.9.
2.4 Aftalens indgåelse
Aftalen er bindende, når kunden accepterer tilbuddet. Det gælder også ved mundtlig aftale.
2.5 Afvigelser fra prisberegnernes tilbud
2.5.1 Tilbud baseret på og indhentet via prisberegneren på hjemmesiden er kun bindende, i det omfang kunden har angivet korrekte og fyldestgørende oplysninger. Stecks Tagrens foretager altid en inspektion på stedet for at verificere tagtype, taghældning samt tilstedeværelsen af tagrender.
2.5.2 Den endelige faktura kan afvige fra tilbuddet af følgende årsager:
a) Ukorrekte eller mangelfulde oplysninger fra kunden
b) Konstateringer ved inspektion på stedet, som afviger fra kundens oplysninger
c) Merarbejde, som ikke var omfattet af det oprindelige tilbud
d) Ekstra gebyr for ikke-brofaste øer
2.5.3 Stecks Tagrens forbeholder sig ret til at annullere ordren ved følgende væsentlige afvigelser fra kundens oplysninger:
a) Forkert angivet tagtype
b) Forkert angivet taghældning
c) Manglende tagrender, hvor kunden har angivet tilstedeværelse heraf
Ved annullering grundet sådanne væsentlige afvigelser pålægges kunden annulleringsgebyr på 30% af det aftalte beløb, dog minimum 3.000 kr. eksklusiv moms, jf. punkt 8.1.
2.5.4 Tagfladearealet opmåles efter arbejdets udførelse og faktureres efter det faktisk opmålte areal. Eventuelle afvigelser fra tilbuddets areal korrigeres på fakturaen.
2.5.5 Den endelige faktura vil altid afspejle det faktisk udførte arbejde og de faktiske forhold på ejendommen, uanset om den endelige pris er højere eller lavere end det oprindelige tilbud.
3. Priser
3.1 Generelle priser
Alle priser er som udgangspunkt i danske kroner og inklusive moms og eventuelle afgifter.
3.2 Prismodeller
Parterne kan indgå aftale om forskellige prismodeller, herunder en fast pris for det samlede arbejde uanset tidsforbrug, eller på regning – med eller uden overslag – hvor kunden betaler samtlige udgifter, herunder kørsel og materialer, samt arbejdstid.
3.3 Serviceaftaler
Ved serviceaftaler forbeholder Stecks Tagrens sig retten til at foretage ændringer i prisen. Sådanne prisændringer skal informeres kunden senest 1 måned før prisændringen træder i kraft.
3.4 Pris for tagrens
Ved opgaver, der kun omfatter tagrens uden efterfølgende tagmaling eller imprægnering, udgør prisen for tagrens 60% af den samlede pris for tagrens og tagmaling plus 100% af eventuelle tillæg for asbestholdige materialer.
3.5 Prisfordeling ved kombinerede opgaver
Ved tagrens og tagmaling/imprægnering udgør tagrens 60% af totalprisen uanset tagtype. Tagmaling/imprægnering udgør de resterende 40% af totalprisen. Denne fordeling gælder ved beregning af delbetalinger og annulleringsgebyrer, hvor kun en del af det samlede arbejde er udført.
3.6 Standardtakster for merarbejde
Hvis særlige forhold på matriklen eller taget, der ikke har været oplyst Stecks Tagrens, og som ikke har været kendeligt for leverandøren, kræver et betydeligt merarbejde af 15 minutter eller mere, kan Stecks Tagrens kræve vederlag for merarbejdet på en standardtakst af 1000 kr. eks. moms pr. time, beregnet pr. påbegyndt kvarter (jf. pkt. 4 for situationer hvor merarbejde opkræves).
3.7 Priser for tagreparationer
Tagreparationer udføres til faste priser som aftales særskilt mellem parterne og afregnes ikke efter angivne standardtakster for merarbejde jf. punkt 3.6.
3.8 Naborabat
Eventuel naborabat er betinget af, at alle parter i rabataftalen gennemfører deres respektive arbejdsaftaler med Stecks Tagrens. Hvis en eller flere af naboerne annullerer deres aftale eller af andre årsager ikke får udført arbejdet, bortfalder naborabatten for alle involverede parter. I sådanne tilfælde vil den regulære pris uden naborabat være gældende, og eventuelle prisforskelle vil blive efterfaktureret de resterende kunder.
3.9 Vinterkampagne
3.9.1 Stecks Tagrens tilbyder i perioder en vinterkampagne med 10% rabat på det samlede beløb for tagrens og tagmaling.
3.9.2 Ved accept af vinterkampagnen accepterer kunden følgende tidsmæssige opdeling:
a) Tagrens bestilt i indeværende år udføres fra bestillingstidspunktet frem til 1. februar det efterfølgende år
b) Tagmaling bestilt i indeværende år udføres mellem april og juli det efterfølgende år
3.9.3 Vinterkampagneaftaler faktureres altid separat for hver delopgave jf. punkt 5.6.1a. Rabatten på 10% fordeles proportionalt på begge fakturaer i forhold til prisfordelingen angivet i punkt 3.4 og 3.5.
3.9.4 Vinterkampagnerabatten er betinget af, at kunden gennemfører begge delopgaver (tagrens og tagmaling) inden for de angivne tidsrammer. Såfremt kunden annullerer en af delopgaverne, bortfalder rabatten for hele aftalen, og der vil blive efterfaktureret til regulær pris.
3.9.5 Arbejde udført under vinterkampagnen prioriteres efter “først til mølle”-princippet inden for de respektive tidsrammer. Stecks Tagrens kan ikke garantere specifikke datoer for udførelse, men kun at arbejdet sker inden for de angivne perioder.
3.10 Følgende listepriser anvendes ved beregning af tilbud og fakturering. Alle priser er eksklusiv moms:
a) Tagrens og tagmaling: 150 kr. pr. m²
b) Tillæg for asbest/eternit: 20 kr. pr. m²
c) Tillæg for ovenlysvinduer: 750 kr. pr. stk.
d) Tillæg for tagkviste: 2.500 kr. pr. stk.
e) Tillæg for taghældning over 30 grader: 70 kr. pr. m²
f) Tillæg i Jylland for taghældning over 30 grader: 100 kr. pr. m²
g) Tillæg for ikke-samhængende bygninger: 1.500 kr. pr. bygning
h) Tillæg ved højde ≥ 3,5 meter til tagrenderne: 8.000 kr. op til 250 m², derefter 3.200 kr. pr. påbegyndt 100 m²
i) Tillæg ved metaltage i Jylland: 20 kr. pr. m²
j) Tillæg ved manglende tagrender: 5.000 kr. op til 150 m² tagflade + 50 kr. pr. m² derover
3.10.1 Særlig bestemmelse for asbest og taghældning: I tilfælde af at kunden både har et asbestholdigt tag (fibercement herunder asbest) og en taghældning på mere end 30 grader, vil kun tillægget for taghældning være gældende. Asbest tillægget på 20 kr. pr. m² bortfalder i sådanne tilfælde.
3.10.2 Mindstepriser
– Tage med hældning på 30 grader eller mindre: 17.500 kr. eksklusiv moms
– Tage med hældning på 31 grader eller mere: 30.000 kr. eksklusiv moms
– Ekstra bygninger: 4.000 kr. eksklusiv moms
Eksempel på beregning af mindstepriser ved flere bygninger:
Ved flere bygninger beregnes mindsteprisen som det samlede beløb af hovedbygningens mindstepris plus ekstra bygningers mindstepris. Eksempel: Ved hovedbygning med taghældning ≤30 grader plus én ekstra bygning udgør mindsteprisen 17.500 kr. + 4.000 kr. = 21.500 kr. i alt. Hvis den faktiske pris for begge bygninger tilsammen er lavere end mindsteprisen, opkræves kun forskellen som tillæg på hovedbygningen. Hvis den samlede faktiske pris overstiger mindsteprisen, opkræves ingen tillæg.
3.10.3 Disse priser gælder ved alle tilbud. Såfremt kunden har oplyst korrekte informationer, vil de pågældende listepriser fremgå af tilbuddet. Hvis Stecks Tagrens ved ankomst til ejendommen konstaterer mangelfulde eller forkerte oplysninger fra kunden, anvendes de aktuelle listepriser ved korrigering på den endelige faktura.
4. Merarbejde
4.1 Definition af merarbejde
Merarbejde defineres som arbejde ud over det oprindeligt aftalte, som bliver nødvendigt eller ønskes udført under opgavens udførelse.
4.2 Situationer hvor der opkræves for merarbejde
Merarbejde opkræves efter standardtaksten (jf. pkt. 3.6) i følgende situationer:
4.2.1 Manglende forberedelse fra kundens side:
- Udførelse af forberedelsespunkter som kunden skulle have udført (jf. pkt. 9.1)
- Flytning af store mængder genstande fra arbejdsområdet
- Andre uoplyste forhold på matriklen som kræver betydeligt arbejde
4.2.2 Ekstraordinære forhold ved tagrens:
- Manuel fejning ved større mængder mos, som ikke kan suges op eller renses med standardudstyr
- Andre forhold der kræver manuel håndtering ud over normal tagrens
4.3 Kundens ansvar ved medarbejde
Hvis kunden ønsker ekstra arbejde udført ud over den oprindelige aftale, mens Stecks Tagrens er på stedet, skal kunden selv anmode om et tilbud på dette ekstraarbejde. Stecks Tagrens er ikke forpligtet til at udføre eller prissætte ekstraarbejde uden kundens udtrykkelige anmodning om tilbud.
5. Betaling
5.1 Betalingsfrist
Betaling sker til Stecks Tagrens senest 8 dage fra fakturadato, medmindre parterne aftaler anden forfaldsdag. Betaling sker som udgangspunkt ved indbetalingskort (FI-kort), der sendes elektronisk og betales via netbank.
5.2 Morarente
Er betaling forsinket jf. den i pkt. 5.1. nævnte frist, forrentes prisen med morarente på Nationalbankens udlånsrente + 8% om året, hvilket er den almindelige rente i forbrugerkøb.
5.3 Rykkergebyrer
Ved forsinket betaling, jf. pkt. 5.1., forbeholder Stecks Tagrens sig retten til at pålægge rykkergebyrer på 100 kr. ved rykkerbreve hver 8. dag.
5.4 Betalingsaftaler
Ved betalingsproblemer bør kunden hurtigst muligt kontakte Stecks Tagrens. Stecks Tagrens er åbne for at have en dialog om betalingsaftaler for at lette kundens betalingsbyrder.
5.5 Korrekte fakturaoplysninger
Det er kundens ansvar at sikre, at Stecks Tagrens har modtaget korrekte fakturaoplysninger. Ved ændring af faktura grundet forkerte oplysninger fra kunden opkræves et gebyr på 250 kr. eks. moms. Fakturering sker som udgangspunkt på baggrund af de person- eller virksomhedsoplysninger, som Stecks Tagrens har modtaget på tidspunktet for kundens henvendelse.
5.6 Fakturering ved delte arbejdsopgaver
5.6.1 Ved aftaler, der omfatter både tagrens og tagmaling/imprægnering, kan Stecks Tagrens efter eget valg vælge at fakturere arbejdet:
a) Som separate fakturaer for hver delopgave efter deres respektive udførelse
b) Som en samlet faktura efter afslutningen af det komplette arbejde
5.6.2 Delt fakturering vil altid anvendes i følgende situationer:
a) Når vejrforhold forhindrer udførelsen af dele af det aftalte arbejde (eksempelvis i tilfælde hvor vejrforhold forhindrer efterfølgende imprægnering eller maling af tag efter udførelsen af tagrens)
b) Når tekniske eller praktiske forhold gør det nødvendigt at udføre arbejdet i etaper
5.6.3 Når vejrforhold forhindrer fuldførelsen af arbejdet, faktureres kunden for det faktisk udførte arbejde. Det resterende beløb for det ikke-udførte arbejde faktureres først, når arbejdet kan genoptages og færdiggøres.
5.6.4 Ved aftaler med separat fakturering af delopgaver er det en betingelse for fortsættelse af arbejdet, at alle forfaldne fakturaer er fuldt betalt senest 2 arbejdsdage før den planlagte opstart af næste delopgave.
5.6.5 Såfremt betalingsbetingelsen jf. punkt 5.6.4 ikke overholdes, er Stecks Tagrens berettiget til at betragte aftalen som misligholdt og annullere den resterende del af ordren. I sådanne tilfælde finder annulleringsgebyrerne i punkt 8 anvendelse på den annullerede del af aftalen.
5.6.6 Uanset faktureringsmetode gælder de i punkt 5.1 angivne betalingsfrister fra den enkelte fakturas udstedelsesdato. Prisfordelingen mellem delopgaverne følger fordelingen angivet i punkt 3.4 og 3.5.
5.7 Indbetalingskort (FI-kort)
Ved indgåelse af aftale accepterer kunden samtidig, at betaling sker med indbetalingskort (FI-kort), der sendes elektronisk og betales via netbank.
6. Tidspunkt for arbejdets udførelse
6.1 Fastsættelse af tidspunkt
Stecks Tagrens fastsætter tidspunktet for arbejdets udførelse og giver kunden besked herom 2-7 dage før det fastsatte tidspunkt.
6.2 Accept af tidspunkt
Kunden har 24 timer fra modtagelsen af beskeden om tidspunktet til at afvise dette. Hvis kunden ikke afviser tidspunktet inden for 24 timer, anses tidspunktet for accepteret.
6.3 SMS-varsling og kundens ansvar
Stecks Tagrens varsler via SMS til det af kunden oplyste telefonnummer. Stecks Tagrens er ikke ansvarlig for:
- Om det af kunden oplyste telefonnummer er korrekt
- Om kunden modtager eller læser SMS’en
- Tekniske forhold ved udenlandske numre
- Telefoner der er slukkede eller ude af drift
- Indhente eventuelle ændringer i kundens kontaktoplysninger
6.4 Vejrforhold
Stecks Tagrens’ ydelser er ofte vejrafhængige, og det kan derfor være vanskeligt at færdiggøre et arbejde, hvis vejret ikke muliggør det. Derfor forbeholder Stecks Tagrens sig retten til at udskyde arbejdet i det omfang, vejrforhold gør det nødvendigt.
7. Forsinkelse
7.1 Ret til forlængelse af tidsfrister
Stecks Tagrens har ret til forlængelse af tidsfrister ved forsinkelse af arbejdet, der skyldes:
a) Leverandørsvigt, som ikke kan tillægges Stecks Tagrens
b) Ændringer i arbejdets art og omfang
c) Dårlige vejrforhold, der gør det nødvendigt at udskyde arbejdet
d) Sygdom hos medarbejdere, som uventet påvirker Stecks Tagrens mulighed for at gennemføre arbejdet til aftalt tid
e) Nødvendigt udstyr for arbejdets udførelse, der uventet går i stykker, og som skal repareres eller udskiftes
8. Fortrydelse og annulleringsgebyrer
8.1 Gebyrstruktur ved annullering
Ved annullering af en aftale med Stecks Tagrens pålægges følgende gebyrer:
Tidspunkt for annullering | Gebyr | Begrundelse |
Inden for 7 dage efter accept af tilbud | 1.500 kr. | Dækker udgifter til vurdering, kommunikation og planlægning |
Efter 7 dage fra accept af tilbud | 3.000 kr. | Dækker udgifter til materialebestillinger, yderligere planlægning og koordinering |
Inden for 72 timer før arbejdsstart | 20% af aftalt beløb (min. 3.000 kr.) | Dækker tabt arbejdsfortjeneste |
Ingen meddelelse om annullering (Stecks Tagrens møder forgæves op) | 30% af aftalt beløb (min. 3.000 kr.) | Dækker tabt arbejdsfortjeneste, materialeindkøb og transport |
Ved væsentlig manglende forberedelse jf. kundens forpligtelser, der medfører, at Stecks Tagrens ikke kan udføre det planlagte arbejde | 30% af aftalt beløb (min. 3.000 kr.) | Dækker forgæves fremmøde og tabt arbejdsfortjeneste |
Ved væsentlige forkerte oplysninger om: tagtype, taghældning og manglende tagrender | 30% af aftalt beløb (min. 3.000 kr.) | Dækker forgæves fremmøde og tabt arbejdsfortjeneste |
Alle priser er eks. moms.
Ved aftaler indgået under vinterkampagne (jf. punkt 3.9) beregnes alle annulleringsgebyrer på baggrund af den regulære pris uden kampagnerabat. Vinterkampagne rabatten bortfalder ved enhver form for annullering, og eventuel efterfakturering til regulær pris vil ske for allerede udførte delopgaver.
8.2 Procedure for annullering
Annullering skal ske skriftligt til mathiassteck@hotmail.com. Annulleringen er først gyldig, når kunden har modtaget skriftlig bekræftelse.
8.3 Fortrydelsesret
Forbrugerkøbslovens regler om 14 dages fortrydelsesret finder ikke anvendelse på aftaler om tagrens og tagmaling. Dette skyldes, at ydelsen er tilpasset forbrugerens individuelle behov, og at Stecks Tagrens efter aftaleindgåelsen påbegynder konkrete forberedelser i form af:
a) Indkøb og bestilling af materialer specifikt til opgaven
b) Logistisk planlægning og koordinering af arbejdskraft
c) Reservering af mandskab og udstyr til den aftalte periode
d) Detailplanlægning af arbejdets udførelse baseret på kundens specifikke forhold
Annullering af aftalen kan derfor kun ske mod betaling af de i punkt 8 angivne annulleringsgebyrer.
9. Kundens forpligtelser
9.1 Forberedelse før arbejdet
Ved accept af tilbud forpligter kunden sig til at læse og udføre forberedelsespunkterne på https://stecksfliserens.dk/forberedelsespunkter/ forud for arbejdet, så Stecks Tagrens kan udføre arbejdet.
9.2 Arbejdsområde
Arbejdsområdet skal være klar på den aftalte ankomstdag. Stecks Tagrens forbeholder sig retten til at ankomme tidligere end det fastsatte tidspunkt i tilfælde af aflysninger tidligere på ruten.
9.3 Tilgængelighed ved ankomst
Ved ankomst til ejendommen skal Stecks Tagrens kunne etablere kontakt til boligejeren eller en af boligejeren udpeget kontaktperson inden for 15 minutter. Kan der ikke etableres kontakt inden for denne frist, betragtes opgaven som annulleret fra kundens side med deraf følgende gebyrer jf. pkt. 8.1.
9.4 Adgang og vandforsyning
Kunden er ansvarlig for:
- Fri adgang til taget fra alle vinkler
- Fuldt åben og tilgængelig vandforsyning
- At oplyse om eventuelle forhindringer for arbejdets udførelse
- At alle nødvendige vandhaner er åbne og funktionsdygtige
9.5 Fjernelse og beskyttelse af ejendele
Det er kundens ansvar at:
- Fjerne havemøbler, krukker, blomster og andre genstande omkring taget
- Sikre at alt el er behørigt afdækket, beskyttet eller fjernet
- Afdække eller beskytte træterrasser mod malingsstænk (eller bestille afdækning)
9.6 Bygningens tilstand
Kunden er ansvarlig for at:
- Taget ikke har huller eller utætheder hvor vand kan trænge ind
- Tagrender og afløb kan håndtere vandmængden ved tagrens
- Undersøge om der er hvepsebo på ejendommen før arbejdet
9.7 Naboforhold
Ved rækkehuse og tætliggende ejendomme har kunden ansvar for at:
- Informere naboer om den forestående tagbehandling
- Sikre at naboer kan fjerne eller afdække genstande og biler
- Sikre Stecks Tagrens adgang til naboejendomme hvis nødvendigt
9.8 Korrekte oplysninger
Kunden er forpligtet til at give korrekte oplysninger om:
- Tagtype og taghældning
- Tilstedeværelsen af tagrender
- Kontaktoplysninger (telefonnummer der kan modtage SMS i Danmark)
- Fakturaoplysninger
9.9 Afdækning af loft
Afdækning af loft er som udgangspunkt kundens ansvar. Såfremt Stecks Tagrens skal udføre afdækning af loftet gælder følgende betingelser:
- Afdækning af loft skal bestilles skriftligt mindst 2 dage før arbejdet
- Loftet skal være ryddet, tilgængeligt og klar til afdækning
9.10 Konsekvenser ved manglende overholdelse
Hvis kundens forpligtelser ikke er opfyldt ved Stecks Tagrens’ ankomst, kan det medføre:
- Annullering af arbejdet med tilhørende gebyrer (jf. pkt. 8.1)
- Merarbejde som faktureres særskilt (jf. pkt. 4 om merarbejde)
- At Stecks Tagrens ikke påtager sig ansvar for eventuelle skader
10. Tagrens og tagmaling
10.1 Revner i tagsten
Revner i tagsten, der kommer til syne i forbindelse med tagrens, kan Stecks Tagrens ikke holdes ansvarlig for. Vores tagrens vil normalt aldrig flække tagsten, da vores udstyr er nøje indstillet med hensyn til vandtryk og -mængde med henblik på at rense tagstenene skønsomt og professionelt. Til tider vil tagrensen imidlertid afdække revner mv. i tagsten, når mos og skidt fjernes fra tagstenenes overflade. Det kan bl.a. skyldes frostsprængninger eller anden skade på tagstenene.
Ved ældre og slidte tage med for gamle tagsten kan det forekomme, at der opstår revner ved spolingen, navnlig ved taghætter, tagplader og rundt om skorstensinddækning. Det kan sjældent ses forud for behandlingen, om tagmateriale er i så dårlig stand, at der er risiko for revner i forbindelse med tagrens. Derfor påtager Stecks Tagrens sig ikke et ansvar for evt. revner og huller, idet det er en indbygget risiko ved rens af tagsten mv., hvis levetid er udløbet.
10.2 Tagstenenes porøsitet
Tagstenenes porøsitet ændrer sig med tiden. Det er først efter en tagrens, når mos og andet skidt er fjernet, at man vil se tagstenenes faktiske tilstand. Stecks Tagrens påtager sig ikke et ansvar i forhold til, at tagstenenes overfladeporøsitet kan se anderledes ud, efter de er blevet renset.
10.3 Tilstoppede afløb
Stecks Tagrens påtager sig ikke et ansvar for tilstoppede dræn, tagrender eller kloakering. Det er kundens ansvar, at disse kan holde til vandmængden i forbindelse med en tagrens.
10.4 Afskylning af facader og vinduer
Ved tagrens skylles facader, vinduer mv. af under og efter tagrens. Efter arbejdet er udført og facaderne er tørre, kan det imidlertid være nødvendigt at skylle efter igen. Stecks Tagrens påtager sig ikke et ansvar for at rengøre vinduer professionelt efter tagrensbehandlingen.
10.5 Vandindtrængning grundet utætheder
Stecks Tagrens påtager sig ikke et ansvar for evt. vandindtrængning i huset i forbindelse med tagrens grundet utætheder i taget. Det er kundens ansvar, at der ikke er huller eller andre utætheder, hvorigennem der kan sive vand i forbindelse med tagrens. Såfremt der under arbejdets udførelse konstateres vandindtrængelse, stopper vi arbejdet og hjælper med at håndtere situationen.
10.6 Brug af indvendige vandhaner
Hvis udvendige vandhaner ikke er tilgængelige eller ikke virker, kan Stecks Tagrens – på kundens ansvar – koble sig på indvendige vandhaner. Det vil i den forbindelse være kundens ansvar at sørge for, at koblinger og tilkoblinger er tætte før, under og efter behandlingen. Hvis der er behov for højtrykslanger igennem huset, er dette tillige på kundens ansvar, men vi er naturligvis behjælpelige med at sætte det hele op og skåne bl.a. gulvet.
10.7 Maling på træer
Ved maling af tag påtager Stecks Tagrens sig ikke et ansvar for, at der kan komme maling af fra gavl over på træer, der støder op mod taget.
10.8 Brug af underleverandører
Stecks Tagrens anvender i visse tilfælde underleverandører til udførelse af tagrens og tagmaling opgaver. Dette kan være på grund af:
a) geografiske årsager
b) tage med taghældninger på mere end 30 grader
c) spidsbelastningsperioder
d) sygemeldte medarbejdere
e) andre særlige omstændigheder
Disse underleverandører er nøje udvalgt af Stecks Tagrens. Stecks Tagrens forbliver kundens primære kontaktpunkt for arbejdet, men kan ikke stilles til ansvar for det arbejde, der udføres af underleverandøren. Kunden accepterer ved indgåelse af aftalen, at eventuelle krav eller indsigelser vedrørende udførelsen af tagrens og tagmaling skal rettes direkte mod den pågældende underleverandør. Stecks Tagrens vil på anmodning oplyse kontaktinformation på den relevante underleverandør. Alle øvrige betingelser og vilkår i nærværende aftale gælder fortsat.
10.9 Vandindtrængning ved vinduer og utætheder
I forbindelse med tagrens og tagmaling, hvor der anvendes højtryksspøling fra forskellige vinkler, kan der forekomme mindre mængder vandindtrængning via små utætheder eller åbninger ved vinduer, døre eller andre bygningselementer. Sådanne mindre vandmængder kan normalt håndteres ved simpel optørring. Det er kundens ansvar at være opmærksom på eventuelle utætheder og at håndtere mindre vandindtrængning, der måtte opstå som følge heraf. Stecks Tagrens påtager sig ikke ansvar for skader som følge af vandindtrængning via utætheder eller mindre åbninger i ejendommens bygningselementer.
10.10 Beregning af tagareal
Ved beregning af tagarealet for tagrens og -maling skal det samlede tagfladeareal beregnes som hele tagets areal, inklusive arealer optaget af ovenlysvinduer, skorstene, skotrender, inddækning (omkring skorstene, vinduer etc.), tagkanter/gesimser, ventilationsrør, antenner, solceller og andre elementer på taget. Dette betyder, at alle ovennævnte elementer medregnes i det samlede tagfladeareal og dermed i prisberegningen.
10.10.1 For tagbeklædning, der hænger ud over kanten (såsom udhæng, tagudhæng, karnapper eller lignende konstruktioner), beregnes arealet som 1 m² pr. løbende meter. Dette tillægsareal lægges til det samlede tagfladeareal som beskrevet i punkt 10.10.
10.11 Maling i tagrender
Ved tagmaling anvendes afdækningsplader for at beskytte omgivelserne. Uanset afdækningen kan der imidlertid komme maling ned i tagrenderne. Maling i tagrenderne har dog ingen betydning for tagrendernes funktion.
10.12 Tagskruer ved maling
Under tagmalingsprocessen påføres der ikke maling direkte på tagskruerne. Dette betyder, at tagskruerne kan have en anden farve end det omkringliggende tagmateriale efter maling. Farveforskellen mellem tagskruer og tagflader er kun synlig, når man befinder sig på taget; forskellen ses ikke fra jorden. Denne fremgangsmåde er en standard branchekutyme og betragtes ikke som en fejl eller mangel ved malingsarbejdet.
10.13 Rengøring efter tagrens og tagmaling på træhuse
Ved tagrens og tagmaling på ejendomme med træfacader foretager Stecks Tagrens en afskylning efter udført arbejde. På træoverflader kan der dog forekomme en hinde efter rensning eller maling. Kunden må forvente at skulle udføre ekstra rengøring af træoverflader efter tagrens eller -maling, og denne ekstra rengøring er på kundens eget ansvar.
11. Garanti
11.1 Garantiens omfang
Stecks Tagrens yder 8 års garanti mod afskalning af tagmaling, når kunden tegner en service- og vedligeholdelsesaftale med årlig algebehandling af taget.
11.2 Garantiens ikrafttræden
Garantien træder i kraft fra påføringstidspunktet af malingen og er betinget af, at kunden opretholder den årlige service- og vedligeholdelsesaftale i hele garantiperioden.
11.3 Garantiens begrænsninger
Garantien dækker udelukkende afskalning af malingen, som Stecks Tagrens har påført. Garantien omfatter ikke:
- Eventuel eksisterende maling, som ikke kunne fjernes under tagrensningsprocessen
- Andre former for skader eller slitage på taget
- Skader forårsaget af ekstreme vejrforhold, mekanisk påvirkning eller tredjemands handlinger
- Metaltage
11.4 Betingelser for garantiens gyldighed
For at garantien er gyldig, skal kunden overholde alle serviceaftalens vilkår, herunder give Stecks Tagrens adgang til at udføre den årlige algebehandling.
11.5 Anmeldelse af garantikrav
Garantikrav skal anmeldes skriftligt til mathiassteck@hotmail.com med billeddokumentation, der tydeligt viser afskalning af malingen.
11.6 Udbedring under garanti
Hvis garantikravet anerkendes, vil Stecks Tagrens udbedre de pågældende områder med afskalning uden beregning for kunden.
11.7 Garantiens bortfald
Garantien bortfalder, hvis serviceaftalen opsiges eller ikke overholdes af kunden.
11.8 Afvisning af tilbud om garanti
Stecks Tagrens forbeholder sig ret til at afvise at tilbyde garanti på tagmaling, hvis kunden ikke ønsker at få foretaget de udbedringer, som Stecks Tagrens vurderer, er nødvendige for at kunne tilbyde en forsvarlig garanti. Dette kan omfatte reparation af tagskader, utætheder, strukturelle problemer eller andre forhold, der efter faglig vurdering kan have betydning for malingens holdbarhed.
12. Ændringer i handelsbetingelser og priser
12.1 Ret til ændringer
Stecks Tagrens forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser. Ved ændringer i handelsbetingelserne vil kunden blive informeret herom, og kunden har herefter 14 dage til at gøre indsigelse mod ændringerne.
12.2 Varsling af prisstigninger
Stecks Tagrens kan varsle prisstigninger og nye gebyrer. Kunden har 14 dage fra modtagelsen af varslingen til at gøre indsigelse mod prisstigningerne eller de nye gebyrer.
12.3 Annullering ved indsigelse
Hvis kunden gør indsigelse mod ændringer i handelsbetingelserne, prisstigninger eller nye gebyrer inden for den angivne frist på 14 dage, har kunden ret til at annullere sin ordre uden at blive pålagt de i pkt. 8 nævnte annulleringsgebyrer.
13. Reklamation
13.1 Reklamationsfrist
Reklamation over udført arbejde skal ske senest 7 dage efter at det komplette arbejde er blevet udført.
13.2 Reklamationsprocedure
Reklamationen skal sendes skriftligt til mathiassteck@hotmail.com og skal indeholde billeddokumentation samt en detaljeret beskrivelse af reklamationen.
13.3 For sen reklamation
Reklamationer, der modtages efter den angivne frist på 7 dage, kan ikke garanteres behandling.
13.4 Reklamation ved ankomst til nyt arbejde
Hvis kunden reklamerer over et tidligere udført arbejde på tidspunktet hvor Stecks Tagrens ankommer på matriklen til et senere arbejde, og har Stecks ikke de fornødne materialer og andet udstyr til at udbedre forholdene, har Stecks ret til at annullere den nye aftale. Ved sådan annullering pålægges gebyr efter følgende takster: Hvis annullering sker ved ankomst: 30% af aftalt beløb (min. 3.000 kr.) jf. pkt. 8.1
13.5 Udbedring af afskallende tagmaling
Hvis tagmalingen begynder at skalle af, vil Stecks Tagrens udelukkende udbedre de pågældende områder og ikke hele taget.
13.6 Bevisbyrde ved afskallende tagmaling
Ved reklamation over afskallende tagmaling påhviler bevisbyrden kunden. Reklamationen skal være ledsaget af detaljeret billeddokumentation, der tydeligt viser problemets omfang og karakter.
13.7 Gebyr for inspektion
Hvis Stecks Tagrens vurderer, at det er nødvendigt at foretage en fysisk inspektion af taget for at vurdere reklamationen, opkræves der et inspektionsgebyr på 1.250 kr. Dette gebyr frafalder, hvis reklamationen viser sig at være berettiget.
14. Ansvarsfraskrivelse
14.1 Forbehold for fejl
Stecks Tagrens ApS tager forbehold for eventuelle tastefejl, forældede oplysninger på hjemmesiden, i e-mails, SMS’er eller andre informationsfejl i markedsføringsmateriale eller andre kommunikationskanaler.
14.2 Betingelsernes forrang
Nærværende betingelser er altid gældende og har forrang frem for eventuelle modstridende oplysninger på hjemmesiden, i e-mails, SMS’er eller andet markedsføringsmateriale.
14.3 Uoverensstemmelser
Ved uoverensstemmelse mellem oplysninger på hjemmesiden og disse standardbetingelser gælder standardbetingelserne.
14.4 Ret til korrektion
Stecks Tagrens forbeholder sig ret til at korrigere åbenbare fejl i tilbud og fakturaer, herunder fejl der skyldes tastefejl eller forældede oplysninger.
15. Personoplysninger
15.1 Behandling af personoplysninger
Stecks Tagrens indsamler, opbevarer og behandler kun personoplysninger, der er nødvendige for arbejdets udførelse, herunder primært navn, adresse og kontaktoplysninger.
15.2 Manglende oplysninger
Hvis kunden ikke vil give Stecks Tagrens de nødvendige oplysninger til arbejdets udførelse, betragtes det som misligholdelse, hvor kunden vil være forpligtet til at betale erstatning for eventuelle udgifter.
15.3 Billeder
Ved accept af disse handelsbetingelser giver kunden samtidig Stecks Tagrens tilladelse til at tage billeder af arbejdet før, under og efter udførelse. Kunden giver endvidere tilladelse til, at disse billeder må bruges på virksomhedens hjemmeside og i virksomhedens markedsføring, herunder på sociale medier og i reklamer. Billederne vil blive anonymiseret, så kundens personlige oplysninger ikke fremgår.
16. Tvister, lovvalg og værneting
16.1 Dialog ved tvister
I tilfælde af tvister mellem parterne, bestræber vi os på at løse problemerne gennem gensidig dialog og forståelse mellem parterne.
16.2 Lovvalg og værneting
Tvister mellem partnere reguleres af dansk ret og med værneting ved Retten i Roskilde.
Serviceaftale – Algebehandling af fliser
Stecks Fliserens ApS
Ejbyvej 45, 4623 Lille Skensved
CVR.: 45327795
Standardbetingelser ved forbrugerkøb
1. Anvendelsesområde
1.1 Nærværende standardbetingelser for algebehandling af fliser (herefter “Betingelserne”) gælder alle aftaler med Stecks Fliserens vedrørende algebehandling af fliser, herunder abonnementsaftaler.
1.2 I det omfang visse forhold ikke reguleres af Betingelserne, gælder reglerne i AB Forbruger.
2. Tilbud, ordrebekræftelse og accept
2.1 Tilbud afgives enten ved mundtlig eller skriftlig dialog mellem parterne.
2.2 Aftalen er bindende, når kunden accepterer tilbuddet. Det gælder også ved mundtlig aftale.
2.3 Aftalen er bindende for minimum én ydelse ved årsskifte
2.4 Fortrydelsesret
Forbrugerkøbslovens regler om 14 dages fortrydelsesret finder ikke anvendelse på aftaler om algebehandling. Dette skyldes, at ydelsen er tilpasset forbrugerens individuelle behov, og at Stecks Fliserens efter aftaleindgåelsen påbegynder konkrete forberedelser i form af:
a) Indkøb og bestilling af materialer specifikt til opgaven
b) Logistisk planlægning og koordinering af arbejdskraft
c) Reservering af mandskab og udstyr til den aftalte periode
d) Detailplanlægning af arbejdets udførelse baseret på kundens specifikke forhold
Annullering af aftalen kan derfor kun ske mod betaling af de i punkt 8 angivne annulleringsgebyrer.
3. Priser og abonnementstyper
3.1 Alle priser er som udgangspunkt i danske kroner og inklusive moms og eventuelle afgifter.
3.2 Ved abonnementsaftaler forpligter kunden sig til at modtage mindst 1 ydelse.
3.3 Det er kundens eget ansvar at indhente tilbud på ekstra arbejde, der efterspørges under udførelsen af opgaven. Hvis kunden anmoder om ekstra arbejde, som ikke er omfattet af det oprindelige tilbud, mens Stecks Fliserens er på stedet, skal kunden selv aktivt indhente et tilbud på dette ekstra arbejde fra Stecks Fliserens.
3.4 Eventuel naborabat er betinget af, at alle parter i naborabataftalen gennemfører deres respektive arbejdsaftaler med Stecks Fliserens. Hvis en eller flere af naboerne annullerer deres aftale eller af andre årsager ikke får udført arbejdet, bortfalder naborabatten for alle involverede parter. I sådanne tilfælde vil den regulære pris uden naborabat være gældende, og eventuelle prisforskelle vil blive efterfaktureret de resterende kunder.
4. Betaling
4.1 Betaling sker til Stecks Fliserens senest 8 dage fra fakturadato, medmindre parterne aftaler anden forfaldsdag. Betaling sker som udgangspunkt ved bankoverførsel, og bankoplysninger vil fremgå af faktura.
4.2 Er betaling forsinket jf. den i pkt. 4.1. nævnte frist, forrentes prisen med morarente på Nationalbankens udlånsrente + 8% om året, hvilket er den almindelige rente i forbrugerkøb.
4.3 Det er kundens ansvar at sikre, at Stecks Fliserens har modtaget korrekte fakturaoplysninger. Ved ændring af faktura grundet forkerte oplysninger fra kunden opkræves et gebyr på 250 kr. plus moms. Fakturering sker som udgangspunkt på baggrund af de oplysninger, som Stecks Fliserens har modtaget på tidspunktet for kundens henvendelse.
5. Tidspunkt for arbejdets udførelse
5.1 Stecks Fliserens fastsætter tidspunktet for arbejdets udførelse og giver kunden besked herom 2-7 dage før det fastsatte tidspunkt.
5.2 Kunden har 24 timer fra modtagelsen af beskeden om tidspunktet til at afvise dette. Hvis kunden ikke afviser tidspunktet inden for 24 timer, anses tidspunktet for accepteret.
5.3 Hvis kunden foretager købet indenfor sæsonen for algebehandling, som er fra 1. februar til 30. april, kan ydelsen leveres i sæsonperioden. Indgås abonnementsaftalen udenfor sæsonen, vil Stecks Fliserens udføre behandlingen i den kommende sæson.
5.4 Afviser kunden det af Stecks Fliserens fastsatte tidspunkt, eller er kunden ikke i stand til at modtage ydelsen på det fastsatte tidspunkt, kan Stecks Fliserens opkræve et gebyr på 500 kr. for planlægnings- og kørselsmæssige merudgifter.
5.5 Arbejdsområdet skal være klar på den aftalte ankomstdag. Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at ankomme tidligere end det fastsatte tidspunkt i tilfælde af kundeaflysninger tidligere på ruten.
5.6 Stecks Fliserens er kun forpligtet til at sende en SMS med information om tidspunkt for arbejdets udførelse til det af kunden oplyste telefonnummer. Stecks Fliserens kan ikke holdes ansvarlig for, om kunden modtager eller læser den afsendte SMS, eksempelvis ved udenlandske telefonnumre, telefontekniske forhold, eller hvis kundens telefon er slukket eller ude af drift. Det er kundens ansvar at sikre, at det oplyste telefonnummer er korrekt og kan modtage SMS’er i Danmark.
6. Opsigelse af abonnementsaftaler
6.1 Kunden kan opsige en abonnementsaftale med virkning fra årsskiftet, forudsat at kunden har modtaget det minimale antal ydelser, jf. pkt. 3.2. Opsiger kunden abonnementsaftalen i starten af et år, hvor kunden endnu ikke har modtaget ydelsen, forpligtes kunden til at modtage ydelsen og ellers betale ydelsens fulde pris.
6.2 Opsigelse af abonnementsaftalen skal ske ved at udfylde og indsende formularen på https://stecksfliserens.dk/afmelding/
6.3 Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at opsige serviceaftalen med øjeblikkelig virkning ved kundens misligholdelse af betingelserne eller ved for sen betaling.
7. Forberedelse før algebehandling
7.1 Ved accept af tilbud forpligter kunden sig til at læse og tage stilling til følgende forberedelsespunkter: https://stecksfliserens.dk/forberedelsespunkter/ og forud for arbejdet udføre disse, så Stecks Fliserens kan udføre arbejdet.
7.2 Kunden kan af Stecks Fliserens få hjælp til at udføre punkterne på forberedelseslisten mod betaling af et merarbejdetillæg på 1000 kr. eks. moms pr. time, beregnet per påbegyndt kvarter.
7.3 Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at aflyse en aftale, hvis forberedelsespunkterne ikke er imødekommet ved vores ankomst. Ved en sådan aflysning vil kunden blive pålagt et annulleringsgebyr på 1.500 kr. Dette skyldes, at vores tidsplan er nøje planlagt for at sikre rettidighed hos alle kunder, og manglende forberedelse medfører forsinkelser i vores program.
7.4 Ved opmåling og beregning af flisearealer gælder følgende principper:
– En kvadratmeter måles ved løbende meter.
– En løbende meter beregnes minimum som en kvadratmeter uanset bredde.
– Lodrette flader beregnes med en løbende meter pr. 33 cm i højde.
7.5 Blomsterbede og andre elementer, der er anlagt i flisearealet, inkluderes i det samlede antal kvadratmeter ved beregning af prisen. Dette skyldes, at disse elementer besværliggør rensningen og behandlingen af fliserne, da vores udstyr skal navigere udenom disse områder under arbejdet.
8. Fortrydelse og annullationsgebyrer
8.1 Hvis kunden annullerer en aftale med Stecks Fliserens, efter kunden har accepteret vilkårene, vil kunden blive pålagt et gebyr på 750 kr. eks. moms for at dække Stecks Fliserens’ udgifter i forbindelse med aftaleindgåelsen.
8.2 Undlader kunden at meddele Stecks Fliserens om, at kunden vil annullere aftalen, og Stecks Fliserens af den grund forgæves køber materialer til, forbereder arbejdet og transporterer sig til stedet for arbejdets udførelse, vil kunden blive pålagt et gebyr på 1.000 kr., for at dække tabt arbejdsfortjeneste og sædvanlige transportudgifter.
8.3 Hvis en kunde ønsker at annullere en ordre, skal der rettes skriftlig henvendelse til mathiassteck@hotmail.com. Annulleringen er først gyldig, når kunden har modtaget en skriftlig bekræftelse på annulleringen. De i pkt. 8.1-8.2 nævnte annulleringsgebyrer vil være gældende.
9. Personoplysninger
9.1 Stecks Fliserens indsamler, opbevarer og behandler kun personoplysninger, der er nødvendige for arbejdets udførelse, herunder primært navn, adresse og kontaktoplysninger.
9.2 Ved accept af disse handelsbetingelser giver kunden samtidig Stecks Fliserens ApS tilladelse til at tage billeder af arbejdet før, under og efter udførelse. Kunden giver endvidere tilladelse til, at disse billeder må bruges på virksomhedens hjemmeside og i virksomhedens markedsføring, herunder på sociale medier og i reklamer. Billederne vil blive anonymiseret, så kundens personlige oplysninger ikke fremgår.
10. Tvister, lovvalg og værneting
10.1 I tilfælde af tvister mellem parterne, bestræber vi os på at løse problemerne gennem gensidig dialog og forståelse mellem parterne.
10.2 Tvister mellem partnere reguleres af gældende dansk ret og med værneting ved Retten i Roskilde.
11. Ændringer i handelsbetingelser og priser
11.1 Stecks Fliserens ApS forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser. Ved ændringer i handelsbetingelserne vil kunden blive informeret herom, og kunden har herefter 14 dage til at gøre indsigelse mod ændringerne.
11.2 Stecks Fliserens ApS kan varsle prisstigninger og nye gebyrer. Kunden har 14 dage fra modtagelsen af varslingen til at gøre indsigelse mod prisstigningerne eller de nye gebyrer.
11.3 Hvis kunden gør indsigelse mod ændringer i handelsbetingelserne, prisstigninger eller nye gebyrer inden for den angivne frist på 14 dage, har kunden ret til at annullere sin ordre uden at blive pålagt de i pkt. 7 nævnte annulleringsgebyrer.
12. Reklamation
12.1 Reklamation over udført arbejde skal ske senest 7 dage efter at det komplette arbejde er blevet udført.
12.2 Reklamationen skal sendes skriftligt til mathiassteck@hotmail.com og skal indeholde billeddokumentation samt en detaljeret beskrivelse af reklamationen.
12.3 Reklamationer, der modtages efter den angivne frist på 7 dage, kan ikke garanteres behandling.
13. Ansvarsfraskrivelse
13.1 Stecks Fliserens ApS tager forbehold for eventuelle tastefejl, forældede oplysninger på hjemmesiden, i e-mails, SMS’er eller andre informationsfejl i markedsføringsmateriale eller andre kommunikationskanaler.
13.2 Nærværende standardbetingelser er altid gældende og har forrang frem for eventuelle modstridende oplysninger på hjemmeside, i e-mails, SMS’er eller andet markedsføringsmateriale.
13.3 Ved uoverensstemmelse mellem oplysninger på hjemmesiden og disse standardbetingelser gælder standardbetingelserne.
13.4 Stecks Fliserens ApS forbeholder sig ret til at korrigere åbenbare fejl i tilbud og fakturaer, herunder fejl der skyldes tastefejl eller forældede oplysninger.
14. Underleverandører
14.1 Stecks Fliserens anvender i visse tilfælde underleverandører til udførelse af algebehandling af fliser. Dette kan være på grund af:
a) geografiske årsager
b) spidsbelastningsperioder
c) sygemeldte medarbejdere
d) andre særlige omstændigheder
Disse underleverandører er nøje udvalgt af Stecks Fliserens. Stecks Fliserens forbliver kundens primære kontaktpunkt for arbejdet, men kan ikke stilles til ansvar for det arbejde, der udføres af underleverandøren. Kunden accepterer ved indgåelse af aftalen, at eventuelle krav eller indsigelser vedrørende udførelsen af algebehandling skal rettes direkte mod den pågældende underleverandør. Stecks Fliserens vil på anmodning oplyse kontaktinformation på den relevante underleverandør. Alle øvrige betingelser og vilkår i nærværende aftale gælder fortsat.
Serviceaftale – Vedligeholdelse af tag
Stecks Fliserens ApS
Ejbyvej 45, 4623 Lille Skensved
CVR.: 45327795
Standardbetingelser ved forbrugerkøb
1. Anvendelsesområde
1.1 Nærværende standardbetingelser for vedligeholdelse af tag (herefter “Betingelserne”) gælder alle aftaler med Stecks Fliserens vedrørende vedligeholdelse af tag, herunder abonnementsaftaler.
1.2 I det omfang visse forhold ikke reguleres af Betingelserne, gælder reglerne i AB Forbruger.
2. Tilbud, ordrebekræftelse og accept
2.1 Tilbud afgives enten ved mundtlig eller skriftlig dialog mellem parterne.
2.2 Aftalen er bindende, når kunden accepterer tilbuddet. Det gælder også ved mundtlig aftale.
2.3 Aftalen er bindende for minimum én ydelse ved årsskifte
2.4 Fortrydelsesret
Forbrugerkøbslovens regler om 14 dages fortrydelsesret finder ikke anvendelse på aftaler om algebehandling. Dette skyldes, at ydelsen er tilpasset forbrugerens individuelle behov, og at Stecks Fliserens efter aftaleindgåelsen påbegynder konkrete forberedelser i form af:
a) Indkøb og bestilling af materialer specifikt til opgaven
b) Logistisk planlægning og koordinering af arbejdskraft
c) Reservering af mandskab og udstyr til den aftalte periode
d) Detailplanlægning af arbejdets udførelse baseret på kundens specifikke forhold
Annullering af aftalen kan derfor kun ske mod betaling af de i punkt 8 angivne annulleringsgebyrer.
3. Priser og abonnementstyper
3.1 Alle priser er som udgangspunkt i danske kroner og inklusive moms og eventuelle afgifter.
3.2 Ved abonnementsaftaler forpligter kunden sig til at modtage mindst 1 ydelse.
3.3 Det er kundens eget ansvar at indhente tilbud på ekstra arbejde, der efterspørges under udførelsen af opgaven. Hvis kunden anmoder om ekstra arbejde, som ikke er omfattet af det oprindelige tilbud, mens Stecks Fliserens er på stedet, skal kunden selv aktivt indhente et tilbud på dette ekstra arbejde fra Stecks Fliserens.
3.4 Eventuel naborabat er betinget af, at alle parter i naborabataftalen gennemfører deres respektive arbejdsaftaler med Stecks Fliserens. Hvis en eller flere af naboerne annullerer deres aftale eller af andre årsager ikke får udført arbejdet, bortfalder naborabatten for alle involverede parter. I sådanne tilfælde vil den regulære pris uden naborabat være gældende, og eventuelle prisforskelle vil blive efterfaktureret de resterende kunder.
4. Betaling
4.1 Betaling sker til Stecks Fliserens senest 8 dage fra fakturadato, medmindre parterne aftaler anden forfaldsdag. Betaling sker som udgangspunkt ved bankoverførsel, og bankoplysninger vil fremgå af faktura.
4.2 Er betaling forsinket jf. den i pkt. 4.1. nævnte frist, forrentes prisen med morarente på Nationalbankens udlånsrente + 8% om året, hvilket er den almindelige rente i forbrugerkøb.
4.3 Det er kundens ansvar at sikre, at Stecks Fliserens har modtaget korrekte fakturaoplysninger. Ved ændring af faktura grundet forkerte oplysninger fra kunden opkræves et gebyr på 250 kr. plus moms. Fakturering sker som udgangspunkt på baggrund af de oplysninger, som Stecks Fliserens har modtaget på tidspunktet for kundens henvendelse.
5. Tidspunkt for arbejdets udførelse
5.1 Stecks Fliserens fastsætter tidspunktet for arbejdets udførelse og giver kunden besked herom 2-7 dage før det fastsatte tidspunkt.
5.2 Kunden har 24 timer fra modtagelsen af beskeden om tidspunktet til at afvise dette. Hvis kunden ikke afviser tidspunktet inden for 24 timer, anses tidspunktet for accepteret.
5.3 Hvis kunden foretager købet indenfor sæsonen for algebehandling, som er fra 1. februar til 30. april, kan ydelsen leveres i sæsonperioden. Indgås abonnementsaftalen udenfor sæsonen, vil Stecks Fliserens udføre behandlingen i den kommende sæson.
5.4 Afviser kunden det af Stecks Fliserens fastsatte tidspunkt, eller er kunden ikke i stand til at modtage ydelsen på det fastsatte tidspunkt, kan Stecks Fliserens opkræve et gebyr på 500 kr. for planlægnings- og kørselsmæssige merudgifter.
5.5 Arbejdsområdet skal være klar på den aftalte ankomstdag. Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at ankomme tidligere end det fastsatte tidspunkt i tilfælde af kundeaflysninger tidligere på ruten.
5.6 Stecks Fliserens er kun forpligtet til at sende en SMS med information om tidspunkt for arbejdets udførelse til det af kunden oplyste telefonnummer. Stecks Fliserens kan ikke holdes ansvarlig for, om kunden modtager eller læser den afsendte SMS, eksempelvis ved udenlandske telefonnumre, telefontekniske forhold, eller hvis kundens telefon er slukket eller ude af drift. Det er kundens ansvar at sikre, at det oplyste telefonnummer er korrekt og kan modtage SMS’er i Danmark.
6. Opsigelse af abonnementsaftaler
6.1 Kunden kan opsige en abonnementsaftale med virkning fra årsskiftet, forudsat at kunden har modtaget det minimale antal ydelser, jf. pkt. 3.2. Opsiger kunden abonnementsaftalen i starten af et år, hvor kunden endnu ikke har modtaget ydelsen, forpligtes kunden til at modtage ydelsen og ellers betale ydelsens fulde pris.
6.2 Opsigelse af abonnementsaftalen skal ske ved at udfylde og indsende formularen på https://stecksfliserens.dk/afmelding/
6.3 Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at opsige serviceaftalen med øjeblikkelig virkning ved kundens misligholdelse af betingelserne eller ved for sen betaling.
7. Forberedelse før algebehandling
7.1 Ved accept af tilbud forpligter kunden sig til at læse og tage stilling til følgende forberedelsespunkter: https://stecksfliserens.dk/forberedelsespunkter/ og forud for arbejdet udføre disse, så Stecks Fliserens kan udføre arbejdet.
7.2 Kunden kan af Stecks Fliserens få hjælp til at udføre punkterne på forberedelseslisten mod betaling af et merarbejdetillæg på 1000 kr. eks. moms pr. time, beregnet per påbegyndt kvarter.
7.3 Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at aflyse en aftale, hvis forberedelsespunkterne ikke er imødekommet ved vores ankomst. Ved en sådan aflysning vil kunden blive pålagt et annulleringsgebyr på 1.500 kr. Dette skyldes, at vores tidsplan er nøje planlagt af hensyn til alle kunder, og manglende forberedelse medfører forsinkelser i vores program.
8. Fortrydelse og annullationsgebyrer
8.1 Hvis kunden annullerer en aftale med Stecks Fliserens, efter kunden har accepteret vilkårene, vil kunden blive pålagt et gebyr på 750 kr. eks. moms for at dække Stecks Fliserens’ udgifter i forbindelse med aftaleindgåelsen.
8.2 Undlader kunden at meddele Stecks Fliserens om, at kunden vil annullere aftalen, og Stecks Fliserens af den grund forgæves køber materialer til, forbereder arbejdet og transporterer sig til stedet for arbejdets udførelse, vil kunden blive pålagt et gebyr på 1.000 kr., for at dække tabt arbejdsfortjeneste og sædvanlige transportudgifter.
8.3 Hvis en kunde ønsker at annullere en ordre, skal der rettes skriftlig henvendelse til mathiassteck@hotmail.com. Annulleringen er først gyldig, når kunden har modtaget en skriftlig bekræftelse på annulleringen. De i pkt. 8.1-8.2 nævnte annulleringsgebyrer vil være gældende.
9. Personoplysninger
9.1 Stecks Fliserens indsamler, opbevarer og behandler kun personoplysninger, der er nødvendige for arbejdets udførelse, herunder primært navn, adresse og kontaktoplysninger.
9.2 Ved accept af disse handelsbetingelser giver kunden samtidig Stecks Fliserens ApS tilladelse til at tage billeder af arbejdet før, under og efter udførelse. Kunden giver endvidere tilladelse til, at disse billeder må bruges på virksomhedens hjemmeside og i virksomhedens markedsføring, herunder på sociale medier og i reklamer. Billederne vil blive anonymiseret, så kundens personlige oplysninger ikke fremgår.
10. Tvister, lovvalg og værneting
10.1 I tilfælde af tvister mellem parterne, bestræber vi os på at løse problemerne gennem gensidig dialog og forståelse mellem parterne.
10.2 Tvister mellem partnere reguleres af dansk ret og med værneting ved Retten i Roskilde.
11. Ændringer i handelsbetingelser og priser
11.1 Stecks Fliserens ApS forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser. Ved ændringer i handelsbetingelserne vil kunden blive informeret herom, og kunden har herefter 14 dage til at gøre indsigelse mod ændringerne.
11.2 Stecks Fliserens ApS kan varsle prisstigninger og nye gebyrer. Kunden har 14 dage fra modtagelsen af varslingen til at gøre indsigelse mod prisstigningerne eller de nye gebyrer.
11.3 Hvis kunden gør indsigelse mod ændringer i handelsbetingelserne, prisstigninger eller nye gebyrer inden for den angivne frist på 14 dage, har kunden ret til at annullere sin ordre uden at blive pålagt de i pkt. 7 nævnte annulleringsgebyrer.
12. Reklamation
12.1 Reklamation over udført arbejde skal ske senest 7 dage efter at det komplette arbejde er blevet udført.
12.2 Reklamationen skal sendes skriftligt til mathiassteck@hotmail.com og skal indeholde billeddokumentation samt en detaljeret beskrivelse af reklamationen.
12.3 Reklamationer, der modtages efter den angivne frist på 7 dage, kan ikke garanteres behandling.
13. Ansvarsfraskrivelse
13.1 Stecks Fliserens ApS tager forbehold for eventuelle tastefejl, forældede oplysninger på hjemmesiden, i e-mails, SMS’er eller andre informationsfejl i markedsføringsmateriale eller andre kommunikationskanaler.
13.2 Nærværende standardbetingelser er altid gældende og har forrang frem for eventuelle modstridende oplysninger på hjemmeside, i e-mails, SMS’er eller andet markedsføringsmateriale.
13.3 Ved uoverensstemmelse mellem oplysninger på hjemmesiden og disse standardbetingelser gælder standardbetingelserne.
13.4 Stecks Fliserens ApS forbeholder sig ret til at korrigere åbenbare fejl i tilbud og fakturaer, herunder fejl der skyldes tastefejl eller forældede oplysninger.
14. Underleverandører
14.1 Stecks Fliserens anvender i visse tilfælde underleverandører til udførelse af vedligeholdelse af tag. Dette kan være på grund af:
a) geografiske årsager
b) spidsbelastningsperioder
c) sygemeldte medarbejdere
d) andre særlige omstændigheder
Disse underleverandører er nøje udvalgt af Stecks Fliserens. Stecks Fliserens forbliver kundens primære kontaktpunkt for arbejdet, men kan ikke stilles til ansvar for det arbejde, der udføres af underleverandøren. Kunden accepterer ved indgåelse af aftalen, at eventuelle krav eller indsigelser vedrørende udførelsen af vedligeholdelse skal rettes direkte mod den pågældende underleverandør. Stecks Fliserens vil på anmodning oplyse kontaktinformation på den relevante underleverandør. Alle øvrige betingelser og vilkår i nærværende aftale gælder fortsat.
Algebehandling af tag
Stecks Fliserens ApS
Ejbyvej 45, 4623 Lille Skensved
CVR.: 45327795
Standardbetingelser ved forbrugerkøb
1. Anvendelsesområde
1.1 Nærværende standardbetingelser for algebehandling af tag (herefter “Betingelserne”) gælder alle aftaler med Stecks Fliserens vedrørende algebehandling af tag, herunder både enkeltkøb og abonnementsaftaler.
1.2 I det omfang visse forhold ikke reguleres af Betingelserne, gælder reglerne i AB Forbruger.
2. Tilbud, ordrebekræftelse og accept
2.1 Tilbud afgives enten ved mundtlig eller skriftlig dialog mellem parterne.
2.2 Tilbuddet aftalt mellem parterne efter pkt. 2.1. bortfalder efter 60 dage fra afgivelse af tilbud inden for sæsonperioden fra d. 1. februar til d. 31. oktober.
2.3 Aftalen er bindende, når kunden accepterer tilbuddet. Det gælder også ved mundtlig aftale.
2.4 Forbrugerkøbslovens regler om 14 dages fortrydelsesret finder ikke anvendelse på aftaler om algebehandling. Dette skyldes, at ydelsen er tilpasset forbrugerens individuelle behov, og at Stecks Fliserens efter aftaleindgåelsen påbegynder konkrete forberedelser i form af:
a) Indkøb og bestilling af materialer specifikt til opgaven
b) Logistisk planlægning og koordinering af arbejdskraft
c) Reservering af mandskab og udstyr til den aftalte periode
d) Detailplanlægning af arbejdets udførelse baseret på kundens specifikke forhold
Annullering af aftalen kan derfor kun ske mod betaling af de i punkt 8 angivne annulleringsgebyrer.
3. Priser og abonnementstyper
3.1 Alle priser er som udgangspunkt i danske kroner og inklusive moms og eventuelle afgifter.
3.2 Der tilbydes følgende muligheder for algebehandling af tag:
- Enkeltkøb: fra 1.500 kr.
- Hvert andet år: fra 1.375 kr. (abonnementsaftale)
- Hvert år: fra 1.250 kr. (abonnementsaftale)
3.3 Ved abonnementsaftaler forpligter kunden sig til at modtage mindst 2 ydelser, da rabatten ved abonnementsaftalen forudsætter, at kunden modtager mere end én ydelse.
3.4 Det er kundens eget ansvar at indhente tilbud på ekstra arbejde, der efterspørges under udførelsen af opgaven. Hvis kunden anmoder om ekstra arbejde, som ikke er omfattet af det oprindelige tilbud, mens Stecks Fliserens er på stedet, skal kunden selv aktivt indhente et tilbud på dette ekstra arbejde fra Stecks Fliserens.
3.5 Algebehandling af tag udføres som udgangspunkt fra jorden. Ved behov for stige i forbindelse med algebehandlingen pålægges et gebyr på 250 kr. for projekter på op til 200 m². For større projekter vil gebyret være højere. Kontakt Stecks Fliserens for nærmere information om dette.
3.6 Hvis algebehandlingen nødvendiggør adgang til og arbejde fra nabogrund, pålægges der et gebyr på 250 kr. Det er kundens ansvar at sikre, at Stecks Fliserens har den nødvendige tilladelse til at opholde sig på naboens grund.
3.7 Eventuel naborabat er betinget af, at alle parter i naborabataftalen gennemfører deres respektive arbejdsaftaler med Stecks Fliserens. Hvis en eller flere af naboerne annullerer deres aftale eller af andre årsager ikke får udført arbejdet, bortfalder naborabatten for alle involverede parter. I sådanne tilfælde vil den regulære pris uden naborabat være gældende, og eventuelle prisforskelle vil blive efterfaktureret hos de resterende kunder.
4. Betaling
4.1 Betaling sker til Stecks Fliserens senest 8 dage fra fakturadato, medmindre parterne aftaler anden forfaldsdag. Betaling sker som udgangspunkt ved bankoverførsel, og bankoplysninger vil fremgå af faktura.
4.2 Er betaling forsinket jf. den i pkt. 4.1. nævnte frist, forrentes prisen med morarente på Nationalbankens udlånsrente + 8% om året, hvilket er den almindelige rente i forbrugerkøb.
4.3 Det er kundens ansvar at sikre, at Stecks Fliserens har modtaget korrekte fakturaoplysninger. Ved ændring af faktura grundet forkerte oplysninger fra kunden opkræves et gebyr på 250 kr. plus moms. Fakturering sker som udgangspunkt på baggrund af de oplysninger, som Stecks Fliserens har modtaget på tidspunktet for kundens henvendelse.
5. Tidspunkt for arbejdets udførelse
5.1 Stecks Fliserens fastsætter tidspunktet for arbejdets udførelse og giver kunden besked herom 2-7 dage før det fastsatte tidspunkt.
5.2 Kunden har 24 timer fra modtagelsen af beskeden om tidspunktet til at afvise dette. Hvis kunden ikke afviser tidspunktet inden for 24 timer, anses tidspunktet for accepteret.
5.3 Første algebehandling udføres inden for perioden 1. februar til 31. oktober. Hvis bestillingen foretages uden for sæsonen, eller hvis arbejdet ikke kan nås inden for indeværende sæson jf. tilbuddets 60 dages gyldighed (punkt 2.2), vil behandlingen blive udført næste år. Ved abonnementsaftaler udføres efterfølgende behandlinger i perioden 1. februar til 30. april.
5.4 Afviser kunden det af Stecks Fliserens fastsatte tidspunkt, eller er kunden ikke i stand til at modtage ydelsen på det fastsatte tidspunkt, kan Stecks Fliserens opkræve et gebyr på 500 kr. eks. moms for planlægnings- og kørselsmæssige merudgifter.
5.5 Kunden kan ikke vælge et specifikt tidspunkt for udførelse af algebehandlingen. Ønsker kunden en specifik dato og tidspunkt, pålægges et gebyr på 500 kr. eks. moms for denne service. Tidspunktet for ankomsten på dagen vil være inden for et 3 timers interval.
5.6 Arbejdsområdet skal være klar på den aftalte ankomstdag. Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at ankomme tidligere end det fastsatte tidspunkt i tilfælde af kundeaflysninger tidligere på ruten.
5.7 Stecks Fliserens er kun forpligtet til at sende en SMS med information om tidspunkt for arbejdets udførelse til det af kunden oplyste telefonnummer. Stecks Fliserens kan ikke holdes ansvarlig for, om kunden modtager eller læser den afsendte SMS, eksempelvis ved udenlandske telefonnumre, telefontekniske forhold, eller hvis kundens telefon er slukket eller ude af drift. Det er kundens ansvar at sikre, at det oplyste telefonnummer er korrekt og kan modtage SMS’er i Danmark.
6. Opsigelse af abonnementsaftaler
6.1 Kunden kan opsige en abonnementsaftale med virkning fra årsskiftet, forudsat at kunden har modtaget det minimale antal ydelser, jf. pkt. 3.3. Opsiger kunden abonnementsaftalen i starten af et år, hvor kunden endnu ikke har modtaget ydelsen, forpligtes kunden til at modtage ydelsen og ellers betale ydelsens fulde pris.
6.2 Opsigelse af abonnementsaftalen skal ske ved at udfylde og indsende formularen på https://stecksfliserens.dk/afmelding/
6.3 Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at opsige serviceaftalen med øjeblikkelig virkning ved kundens misligholdelse af betingelserne eller ved for sen betaling.
7. Forberedelse før algebehandling
7.1 Ved accept af tilbud forpligter kunden sig til at læse og tage stilling til følgende forberedelsespunkter: https://stecksfliserens.dk/forberedelsespunkter/ og forud for arbejdet udføre disse, så Stecks Fliserens kan udføre arbejdet.
7.2 Kunden kan af Stecks Fliserens få hjælp til at udføre punkterne på forberedelseslisten mod betaling af et merarbejdetillæg på 1000 kr. eks. moms pr. time, beregnet per påbegyndt kvarter.
7.3 Stecks Fliserens forbeholder sig retten til at aflyse en aftale, hvis forberedelsespunkterne ikke er imødekommet ved vores ankomst. Ved en sådan aflysning vil kunden blive pålagt et annulleringsgebyr på 1.500 kr. Dette skyldes, at vores tidsplan er nøje planlagt af hensyn til alle vores kunder, og manglende forberedelse medfører forsinkelser i vores program.
8. Fortrydelse og annullationsgebyrer
8.1 Hvis kunden annullerer en aftale med Stecks Fliserens, efter at kunden har accepteret vilkårene, vil kunden blive pålagt et gebyr på 750 kr. eks. moms for at dække Stecks Fliserens’ udgifter i forbindelse med aftaleindgåelsen.
8.2 Undlader kunden at meddele Stecks Fliserens om, at kunden vil annullere aftalen, og Stecks Fliserens af den grund forgæves køber materialer til, forbereder arbejdet og transporterer sig til stedet for arbejdets udførelse, vil kunden blive pålagt et gebyr på 1.000 kr., for at dække tabt arbejdsfortjeneste og sædvanlige transportudgifter.
8.3 Annullering af ordren skal ske ved at udfylde og indsende formularen på https://stecksfliserens.dk/afmelding/. Annulleringen er først gyldig, når kunden har modtaget skriftlig bekræftelse. De i punkt 8.1-8.2 nævnte annulleringsgebyrer vil være gældende.
9. Personoplysninger
9.1 Stecks Fliserens indsamler, opbevarer og behandler kun personoplysninger, der er nødvendige for arbejdets udførelse, herunder primært navn, adresse og kontaktoplysninger.
9.2 Ved accept af disse handelsbetingelser giver kunden samtidig Stecks Fliserens ApS tilladelse til at tage billeder af arbejdet før, under og efter udførelse. Kunden giver endvidere tilladelse til, at disse billeder må bruges på virksomhedens hjemmeside og i virksomhedens markedsføring, herunder på sociale medier og i reklamer. Billederne vil blive anonymiseret, så kundens personlige oplysninger ikke fremgår.
10. Tvister, lovvalg og værneting
10.1 I tilfælde af tvister mellem parterne bestræber vi os på at løse problemerne gennem gensidig dialog og forståelse mellem parterne.
10.2 Tvister mellem partnere reguleres af gældende dansk ret og med værneting ved Retten i Roskilde.
11. Ændringer i handelsbetingelser og priser
11.1 Stecks Fliserens ApS forbeholder sig retten til at ændre disse handelsbetingelser. Ved ændringer i handelsbetingelserne vil kunden blive informeret herom, og kunden har herefter 14 dage til at gøre indsigelse mod ændringerne.
11.2 Stecks Fliserens ApS kan varsle prisstigninger og nye gebyrer. Kunden har 14 dage fra modtagelsen af varslingen til at gøre indsigelse mod prisstigningerne eller de nye gebyrer.
11.3 Hvis kunden gør indsigelse mod ændringer i handelsbetingelserne, prisstigninger eller nye gebyrer inden for den angivne frist på 14 dage, har kunden ret til at annullere sin ordre uden at blive pålagt de i punkt 8 nævnte annulleringsgebyrer.
12. Reklamation
12.1 Reklamation over udført arbejde skal ske senest 7 dage efter at det komplette arbejde er blevet udført.
12.2 Reklamationen skal sendes skriftligt til mathiassteck@hotmail.com og skal indeholde billeddokumentation samt en detaljeret beskrivelse af reklamationen.
12.3 Reklamationer, der modtages efter den angivne frist på 7 dage, kan ikke garanteres behandling.
13. Ansvarsfraskrivelse
13.1 Stecks Fliserens ApS tager forbehold for eventuelle tastefejl, forældede oplysninger på hjemmesiden, i e-mails, SMS’er eller andre informationsfejl i markedsføringsmateriale eller andre kommunikationskanaler.
13.2 Nærværende standardbetingelser er altid gældende og har forrang frem for eventuelle modstridende oplysninger på hjemmeside, i e-mails, SMS’er eller andet markedsføringsmateriale.
13.3 Ved uoverensstemmelse mellem oplysninger på hjemmesiden og disse standardbetingelser gælder standardbetingelserne.
13.4 Stecks Fliserens ApS forbeholder sig ret til at korrigere åbenbare fejl i tilbud og fakturaer, herunder fejl der skyldes tastefejl eller forældede oplysninger.
14. Underleverandører
14.1 Stecks Fliserens anvender i visse tilfælde underleverandører til udførelse af algebehandling af tag. Dette kan være på grund af:
a) geografiske årsager
b) spidsbelastningsperioder
c) sygemeldte medarbejdere
d) andre særlige omstændigheder
Disse underleverandører er nøje udvalgt af Stecks Fliserens. Stecks Fliserens forbliver kundens primære kontaktpunkt for arbejdet, men kan ikke stilles til ansvar for det arbejde, der udføres af underleverandøren. Kunden accepterer ved indgåelse af aftalen, at eventuelle krav eller indsigelser vedrørende udførelsen af algebehandling skal rettes direkte mod den pågældende underleverandør. Stecks Fliserens vil på anmodning oplyse kontaktinformation på den relevante underleverandør. Alle øvrige betingelser og vilkår i nærværende aftale gælder fortsat.